ارسال به دیگران پرینت

اختلاف مسکو و پراگ به املاک و مستغلات کشیده شد

مسکو در واکنش به خواست پراگ مبنی بر بازگرداندن قطعه زمین سفارت روسیه در جمهوری چک، هشدار داد که این کشور نیز در مسکو دارای املاک و مستغلات قابل توجهی است.

اختلاف مسکو و پراگ به املاک و مستغلات کشیده شد

 یان سیزینسکی، شهردار منطقه هفت پراگ اعلام کرده بود که سفارت روسیه بخشی از اراضی متعلق به پارک استروموفکا را اشغال و آن را به ساختمان این سفارتخانه ملحق کرده است. پارک استروموفکا یکی از بوستان‌های زیبای شهر پراگ است و سفارت روسیه نیز در حاشیه آن واقع شده است.

در مقابل وزارت خارجه روسیه نیز جمهوری چک را به برخورد مشابه با املاک این کشور در مسکو تهدید کرد. اما این پایان تنش دیپلماتیک دو کشور نبود؛ چنان که دولت چک روز دوشنبه اعلام کرد که نام غول انرژی روسیه روس اتم(Rosatom) را از فهرست شرکت‌های حاضر در مناقصه ۶ میلیارد یورویی یک واحد جدید نیروگاه هسته‌ای که بزرگترین پروژه زیرساختی این کشور به شمار می‌رود، حذف کرده است.

تنش دیپلماتیک میان روسیه و جمهوری چک پس از آن شدت گرفت که پراگ روز شنبه اعلام کرد که دو جاسوس روسیه متهم در پرونده اسکریپال، در انفجار انبار مهمات چک در سال ۲۰۱۴ دست داشتند و بر همین اساس ۱۸ دیپلمات روس را اخراج کرد. روسیه نیز در اقدامی متقابل از ۲۰ دیپلمات جمهوری چک خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه