ارسال به دیگران پرینت

واکسن روسی کرونا به ایران رسید

نخستین محموله از واکسن‌های کرونا از فرودگاه مسکو در روسیه با پرواز هواپیمایی ماهان ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه امروز (پنجشنبه، ۱۶ بهمن) در فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به زمین نشست.


واکسن  روسی کرونا به ایران رسید

نخستین محموله از واکسن‌های کرونا از فرودگاه مسکو در روسیه با پرواز هواپیمایی ماهان ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه امروز (پنجشنبه، ۱۶ بهمن) در فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به زمین نشست.

با هماهنگی‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی نخستین مرحله از واردات واکسن‌ روسی کرونا از مبدا مسکو در روسیه دقایقی پیش وارد کشور شد.

قرار است واکسن‌های کرونا با سه پرواز وارد کشور شود که نخستین آن امروز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد.

پرواز شماره ۷۵۸۴ هواپیمایی ماهان از مبدا مسکو در روسیه نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن‌ها اندیشیده شده و فراهم است.

«کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو امروز گفته است: محموله دوم تا آخر بهمن‌ماه امسال و محموله سوم تا ۱۰ اسفندماه راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یک ماه یک بار ادامه خواهد یافت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه واکسن روسی «اسپوتنیک‌وی» در بیش از ۱۶ کشور از جمله ایران ثبت شده است، تصریح‌کرد: جمهوری اسلامی ایران شانزدهمین کشوری بود که این واکسن با درجه کارایی بیش از ۹۱ درصد را هفته گذشته به ثبت رساند.

وزارت راه و شهرسازی بر موضوع حمل این واکسن ها نظارت دارد .

نتایج مرحله آخر آزمایش انسانی واکسن اسپوتنیک وی روسیه نشان می‌دهد که این واکسن بی‌خطر و اثربخشی آن ۹۱.۶ درصد است. این مطالعه که در نشریه LANCET منتشر شده روی بیش از ۲۰ هزار نفر انجام شده است. ۷۵ درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه واکسن اسپوتنیک‌وی و بقیه دارونما دریافت کردند.

یک چهارم افراد شرکت‌کننده در این مطالعه دچار بیماری‌های پیش زمینه‌ای بودند که عامل مهمی برای شدت بیماری کرونا محسوب می‌شود. در افراد گروه دریافت کننده واکسن سه مورد مرگ مشاهده شد که از افرادی بودند که بیماری زمینه ای شدید داشتند و به نظر می‌رسد که مرگ آنان ارتباطی با واکسیناسیون نداشته است. به این ترتیب از نظر اثربخشی، این واکسن در رده واکسن‌های تایید شده شرکت‌های «فایزر- بایون‌تک»، «مدرنا» موسسه ملی سلامت آمریکا و «آسترازنکا» قرار می‌گیرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اسلام این تحلیل خواب

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه