ارسال به دیگران پرینت

غنی: وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان کاملا اجرایی شود

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: ما برای حفاظت از خاک کشور آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان به صورت کامل اجرایی شود و افغانستان بی‌طرفی خود را ثابت کند.

غنی: وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان کاملا اجرایی شود

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان امروز یکشنبه، با اشاره به اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: «در تاریخ معاصر، اولین بار است که در افغانستان برای همه فرصت مناسب فراهم شده است، ما از دو سال پیش آمادگی کامل داریم و برای رفتن نیروهای خارجی برنامه همه جانبه را ترتیب داده‌ایم».

وی گفت: «ما برای حفاظت از خاک کشور آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان کاملا اجرایی شود و افغانستان بی‌طرفی خود را ثابت کند».

رئیس‌جمهوری افغانستان افزود: «یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت نمی‌ایستند برایشان در دولت جایی نیست».

وی همچنان گفت که «طالبان به دلیل جنگی طولانی هیچ‌گاه مشروعیت دینی ندارد، اجماع علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است».

غنی هم‌چنان با اشاره به بازنگری روابط با کشورهای منطقه گفت: امروز، زمان تصمیم‌گیری پاکستان است و در صورتی که افغانستان ناآرام باشد، پاکستان هم ناآرام خواهد بود.

به گفته غنی، اگر پاکستان آرامش افغانستان را بخواهد، خودش نیز آرامش  خواهد داشت. انتخاب دوستی و دشمنی دست پاکستان است.

رئیس‌جمهوری افغانستان افزود: دیدگاه ما حاکمیت، جمهوریت، مردم سالاری، افغانستان آباد، آزاد و مستقل است «اگر طالبان در این چارچوب صلح می‌کند، آغوش ما به روی آنان باز است در غیر این صورت انتخاب جنگ و ادامه آن، بهانه طالبان است. ما نمی‌ترسیم بلکه اراده محکمی داریم».

انتهای پیام

وی در این جلسه، برای شانزده تن از منسوبین حوزۀ اول امنیتی شهر کابل، مدال های درجه دوم بریال را تفویض نمود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه