ارسال به دیگران پرینت

اشرف غنی:اولویت نخست افغانستان ، در سال 1400 مدیریت آب است

رئیس جمهوری افغانستان در نخستین سخنرانی آغاز سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که مدیریت آبهای این کشور در سال جاری ازاولویت های مهم دولت این کشور می باشد.

اشرف غنی:اولویت نخست افغانستان ، در سال 1400 مدیریت آب است

محمداشرف غنی در سخنرانی نوروزی خود ضمن اعلام تبریک سال نو به تمام کشورهای حوزه نوروز از خشک سالی احتمالی در انی کشور ابراز  نگرانی کرد گفت که پروژهای کوچک و بزرگی مدیریت و کنترول آب را آغاز می کند.

وی از مجلس نمایندگان افغانستان خواست که دولت را در راستای تحقق این هدف بزرگ اش همکاری کند.

براساس گزارش منابع خبری افغانستان رئیس جمهوری در روز چهارم نوروز سدکمال خان در استان نیمروز درمرز جمهوری اسلامی ایران را افتتاح خواهد کرد این کار را بزرگ ترین دستاورد سال ۱۳۹۹ دولت این کشور می داند.

محمد اشرف غنی همچنین در باره  وضعیت سیاسی  این کشور سخن گفت وافزود: صلح عادلانه و پایدار خواست ما، است که در آن خونریزی پایان یابد و برای تحقق آن، تدابیر و وحدت نیاز است که همه همدیگر را بپذیریم و تاریخ تلخ تکرار نگردد و ما مسئولیت تعیین سرنوشت فرزندان خود را داشته باشیم.

رئیس جمهور خطاب به طالبان، گفت که به خارجی ها حمله نمی کنید، پس مشروعیت حمله بر افغان ها را چه کسی برای شما داده است. بیایید این خانه را مشترک آباد کنیم، وسیلۀ دست بیگانگان نشوید و با تفاهم، صلح و منطق، یکدیگر را بپذیریم.

رئیس جمهور غنی گفت که پنج حلقه سیاست خارجی افغانستان را با عقل و تدبیر مدیریت می کنیم. سال جاری برای الکترونیکی سازی ادارات مهم است، شش شهر بزرگ افغانستان برای سرمایه گذاری آماده اند و در بخش فرهنگی نیز حرکت های بزرگ به میان خواهد آمد.

نشست صلح مسکو با بیانیه مشترک کشورهای آمریکا، روسیه، چین و  پاکستان که با برگشت  امارت اسلامی مخالف است و بر تسریع روند صلح تأکید کردند که این بیانیه با استقبال دولت افغانستان و مخالفت طالبان مواجه شد.

قرار است در ماه آوریل آینده  نشستی مرتبط به صلح افغانستان که آگاهان آنرا پیرو نشست روسیه تحلیل و تفسیر می کنند، برگزار خواهد شد و رئیس جمهوری افغانستان در این رابطه نیز گفته است که اگر ملاهبت الله رهبر طالبان در این نشست شرکت کند، وی نیز در آن حضور خواهد یافت.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه