ارسال به دیگران پرینت

انصارالله: هنوز هیچ جدیتی برای توقف تجاوز به یمن ندیدیم

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: هنوز هیچ جدیتی برای توقف تجاوز به یمن از سوی متجاوزان مشاهده نکردیم.

انصارالله: هنوز هیچ جدیتی برای توقف تجاوز به یمن ندیدیم

 محمد عبدالسلام جمعه شب اظهار داشت: هنوز هیچ جدیتی برای توقف تجاوز به یمن مشاهده نکردیم. هرگونه دعوت به صلح در صورتی که در برگیرنده رفع کامل محاصره یمن نباشد ما آن را جدی به شمار نمی‌آوریم.

سخنگوی انصارالله افزود: صلح یا برای همه باید باشد و یا صلحی در کار نیست و درخواست‌هایی که از سوی برخی طرف‌های بین المللی اعلام شده، برداشتی گزینشی از صلح ارائه می‌کند.

پیش‌تر مارتین گریفیس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفته بود، راه حل سیاسی تنها راهکار برون رفت از بحران یمن است.

عبدالسلام نیز گفته بود که گریفیتس در نقش سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت می‌کند و هیچ شباهتی به یک مقام بین المللیِ بی‌طرف ندارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه