ارسال به دیگران پرینت

صاحب‌خانه شدن مددجویان سه استان با اجاره ۹۹ ساله زمین

ذوالفقار یزدان مهر، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ با اعلام آمادگی وزارت مسکن، راه و شهرسازی و اجاره ۹۹ ساله زمین، ۴۰ هزار نفر از مددجویان استان سیستان و بلوچستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد صاحب‌خانه می‌شوند.

صاحب‌خانه شدن مددجویان سه استان با اجاره ۹۹ ساله زمین

معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور در گزارش عملکرد سال ۹۹ به مشارکت سازمان بهزیستی و مجلس یازدهم برای پیشبرد اهداف این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی مجلس را به‌عنوان یک فرصت برای ارتقای خدمات‌رسانی توأم باکرامت برای جامعه هدف می‌داند و با توجه به شعارهای خوب مجلس یازدهم، حمایت‌های خوبی در قالب برنامه بودجه، عملیاتی شد که امیدواریم خروجی آن را در قانون بودجه ۱۴۰۰ شاهد باشیم.

«ذوالفقار یزدان مهر» گفت: یکی از برنامه‌های ما ملاقات مرتب نمایندگان مجلس یازدهم برای بررسی موضوعات و مشکلات با مسئولان سازمان بهزیستی بود که با همین هدف در سال ۹۹ بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس از یک‌بار تا ۵ بار به سازمان بهزیستی آمده و با ریاست ملاقات داشتند و به بررسی مشکلات پرداختند و تبادل‌نظر خوبی شکل گرفت.

یزدان مهر بابیان اینکه استراتژی ما در مورد مجلس پرسشگر، تعامل مؤثر و پرتحرک هست گفت: در سال گذشته بیش از ۱۹۲۱ مکاتبه از سوی نمایندگان مجلس داشتیم که همکاران ما در استان‌ها به این نامه‌ها و مشکلات جامه هدف که در آن مطرح‌شده بود رسیدگی کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ ما بیش از ۱۲ طرح لایحه در مجلس داشتیم، افزود: تعداد سؤالات نمایندگان مجلس از سازمان بهزیستی ۲۳ سؤال بوده که با تعامل میان سازمان و نمایندگان هیچ‌کدام از سؤالات به صحن نرفت و در گروه‌های مجلس و در پی مذاکرات و هم‌افزایی نمایندگان مجلس و سازمان بهزیستی، مشکل حل شد.

*سازمان بهزیستی در سال ۹۹، ۳۸ تذکر از مجلس گرفت

یزدان مهر به تعداد تذکراتی که سازمان بهزیستی از مجلس داشته اشاره کرد و گفت سازمان بهزیستی در سال گذشته ۳۸ تذکر از مجلس دریافت کرد که همه این تذکرات در خصوص مشکلات جامعه هدف بود و به همه آن‌ها به‌صورت مستدل پاسخ داده شد.

*تسهیل گری ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در یک سال

معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور در خصوص عملکرد حوزه معاونت در حوزه مسکن گفت: استراتژی ما در بحث مسکن توانمندسازی همراه باکرامت انسانی است. در سال ۹۹ اتفاقات خوبی رخ داد. تعهد ما در سال ۹۸ ساخت و تسهیل گری ۷۶۰۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بود. در همان سال ما ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را تسهیل گری کردیم. در سال ۹۹ تعهد ما ۷۶۰۰ واحد بود اما ۱۶۵۰۰ واحد را تسهیل گری و تقدیم جامعه هدف کردیم.

در سال ۹۸ کل منابع عمومی ما در بحث مسکن ۴۵ میلیارد تومان بود و در سال 99، ۶۵ میلیارد تومان بود. به لطف خدا در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از نهاده‌ای عمومی و خیرین در رابطه با بحث مسکن کمک گرفتیم.

*مددجویان سه استان با اجاره ۹۹ ساله زمین صاحب‌خانه می‌شوند

معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور بابیان اینکه یکی از مشکلات جدی ما برای ساخت مسکن جامعه هدف، بحث زمین است، گفت: وزارت مسکن، راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرده و در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز هماهنگی لازم به‌عمل‌آمده که این وزارتخانه تأمین زمین به‌صورت اجاره ۹۹ ساله برای احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای سال ۱۴۰۰ را انجام دهد.

یزدان مهر افزود: در فروردین‌ماه امسال جلسات استانی تشکیل‌شده و این زمین‌ها در حال واگذاری به سازمان بهزیستی است تا بتوانیم خانوارهایی که فاقد زمین هستند را خانه‌دار کنیم.

*ساخت صفرتا صد ۲۰۰ خانه با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء

یزدان مهر به مشارکت سازمان بهزیستی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء حرکت جهادی و هوشمندانه‌ای انجام دادیم. ۱۵ هزار خانوار از دهک‌های یک تا ۳ شناسایی کردیم که هیچ امیدی به خانه‌دار شدنشان نبود. ساخت ۱۵۰۰ واحد را در قالب تفاهم‌نامه‌ای با این قرارگاه در برنامه ما قرار داشت که عملیات ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی آغازشده و حدود ۲۰۰ واحد به جامه هدف واگذارشده است.

وی گفت: نکته قابل‌توجه طرح مشارکتی سازمان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء آورده صفر درصدی جامعه هدف است به این معنی که صفرتا صد هزینه ساخت از محل اعتبارات قرارگاه خاتم و سازمان بهزیستی برای این پروژه تأمین می‌شود.

*طرح مسکن ویژه ایتام

معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور در خصوص مسکن ایتام توضیحاتی داد و گفت: عملیات ساخت ۶۷۰ واحد مسکونی ویژه ایتام در قالب برنامه مشترک با مشارکت سازمان برنامه‌وبودجه، صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن آغازشده که در سال ۹۹، ۵۱ واحد مسکونی به جمعیت هدف تحت پوشش واگذار شد.

وی افزود: در قالب برنامه مشترک با سازمان بسیج سازندگی احداث ۱۳۸۰ واحد مسکونی را آغاز کردیم. ۳۳۰ واحد مسکونی به جامعه هدف در سال ۹۹ واگذار شد.

*کلان پروژه مسکن سال ۱۴۰۰ سازمان بهزیستی

یزدان مهر به کلان پروژه مسکن سال ۱۴۰۰ سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: امسال کلان پروژه مسکن را برای جامعه هدف بهزیستی تعریف کردیم که بر اساس آن قرار است ۳۵ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی، ساخته و تحویل جامعه هدف شود.

وی افزود: مجلس و دولت در بحث جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پشتیبانی خوبی انجام دادند و منابع خوبی پیش‌بینی‌شده که امیدواریم با تخصص و تخصیص منابع و با کمک‌های خیرین بتوانیم ۳۵ هزار واحد مسکونی را تحویل دهیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه