ارسال به دیگران پرینت

اجرای ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور| ۲۰۰ هزار شغل ایجاد

رشت- رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرایی شد، گفت: برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار شغل توسط بسیج هدفگذاری شده است.

اجرای ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور| ۲۰۰ هزار شغل ایجاد

سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و اتخاذ روحیه جهادی در ۷ عرصه تاکید دارند، گفت: بسیج به عنوان بزرگترین تشکیلات مردمی دنیا بر اساس بیانیه گام دوم، اولین سند مبتنی بر این بیانیه را تدوین کرد و رهبری این سند را تصویب کرده و مسیر حرکت ما در گام دوم این سند است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ساخت بسیج جدید برای ملت ایران در گام دوم انقلاب حرکت می‌کنیم، افزود: بسیج پاره تن مردم است و هیچ‌گاه مصالح مردم را فراموش نمی‌کند و با وجود آنکه موازی هیچ دستگاهی نیست اما در راستای همه دستگاه‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کند.

اجرای ۱۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی در گیلان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه محرومیت باید در کشور برچیده شود، اظهار کرد: بسیج در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی در سطح کشور اجرایی کرد که حدود هزار و ۵۰۰ پروژه آن در گیلان انجام شد و برای امسال نیز ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی برای محرومان را در دستور کار داریم.

سردار سلیمانی از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی و ۷۰۰ هزار جوان در قالب این گروه‌ها در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های جهادی بسیج هم اکنون در منطقه زلزله‌زده سی سخت مشغول به خدمت هستند و در گیلان نیز فعال بوده و تعداد آنها رو به گسترش است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید توسط نرم‌افزارهای مردم‌سالاری پیاده شود؛ در حال حاضر در اقتصاد مقاومتی عقب افتادگی داریم و اگر مردم به صحنه بیایند اقتصاد مردمی می‌شود و مشکلات برطرف می‌گردد و بسیج نیز برای این موضوع بستر سازی و تسهیل گری می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج در گیلان با رویکرد افزایش بهره وری محصول برنج فعالیت می‌کند بسیج در گیلان با رویکرد افزایش بهره وری محصول برنج فعالیت می‌کند، اضافه کرد: طرح همگام با کشاورز مزارع زیادی را تحت پوشش قرار داده و هدف آن نیز بالا بردن بهره وری در میزان سطح است و با توجه به تجربه سالیان گذشته می‌توان افزایش قابل ملاحظه‌ای در ارقام برنج داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از عارضه یابی ۴۰۰ واحد صنعتی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: مشکلات این واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی و اولویت بندی می‌شود و برای حل مشکلات آنها از گروه‌های دانشجویی و علمی و شرکت‌های دانش بنیان بهره می‌گیریم.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه کلینیک صنعت بسیج برای حل مشکلات واحدهای صنعتی از گذشته تا به امروز مشغول به کار است، افزود: افزایش تولید محصولات برنج و تولید نهال صنوبر و افزایش اشتغال در استان گیلان و همچنین رفع موانع و پشتیبانی از واحدهای صنعتی از موضوعاتی بود که در جلسه با مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

هدفگذاری بسیج برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی

وی با بیان اینکه بسیج برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده است، گفت: بسیج در حوزه مهارت آموزی و فروش محصولات، برند سازی و تسهیل گری در حوزه ایجاد بازارهای صادراتی ظرفیت‌های زیادی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: قرار است در دو سال آینده همه شهرستان‌های استان گیلان تحت پوشش مراکز علمی و فناوری بسیج قرار گیرند و با شناسایی ایده‌ها و پشتیبانی آنها در حوزه تولید خدمات رسانی کنیم و در حال حاضر نیز ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور توسط این سازمان حمایت می‌شوند.

سردار سلیمانی از آغاز توزیع بسته‌های معیشتی از ۲۲ فروردین ماه خبر داد و افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، توزیع بسته‌ها را آغاز کرده و افرادی که به خاطر کرونا قرنطینه می‌شوند نیز از لحاظ نیازمندی‌های این چنینی توسط بسیج پشتیبانی می‌شوند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه