ارسال به دیگران پرینت

هنر انقلابی به دنبال آگاه‌سازی جامعه است

قزوین - مدیرکل حوزه هنری استان قزوین گفت: هنر انقلابی تلاش می‌کند تا جامعه به سمت آگاهی حرکت کند و اساساً این هنر در برابر گمراهی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

هنر انقلابی به دنبال آگاه‌سازی جامعه است

 محمدرضا امامقلی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی شهید آوینی ترسیم صحیح از جبهه حق علیه باطل بود.

وی با بیان اینکه همین ترسیم را باید پایه و اساس هنر انقلابی دانست عنوان کرد: تلاش شهید آوینی بر مبنای آگاهی بخشی و افزایش سطح بینش و نگاه جامعه بود و بر همین اساس هموراه تلاش کرد تا با ابزار هنر در برابر گمراهی و جهل ایستادگی کند.

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: هنر انقلابی تلاش می‌کند تا جامعه به سمت آگاهی حرکت کند و اساساً این هنر در برابر گمراهی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

وی رمز موفقیت جامعه را در آگاهی جامعه دانسته و تصریح کرد: آوینی به خوبی توانسته در آثار خود مخصوصاً در کتاب رستاخیز جان امام را به هنرمندان به شکل واقعی بشناساند.

امامقلی اضافه کرد: هنر باعث اصالت انسان است و هنرمند اصیل و با دغدغه در برابر چالش‌های جامعه خود و جبهه حق بدون دغدغه نیست.

این فیلمساز با بیان اینکه تفکر هنر برای هنر تفکری بیهوده و بی معناست تصریح کرد: هنر اصیل صیقل دهنده اسلام ناب است و هنرمند انقلابی با درک درست از این رسالت خود سعی خواهد کرد در جهت تحقق آرمانهای انقلاب و اسلام ناب حرکت کند.

وی از تدوین سند تحول حوزه هنری خبر داد و گفت: این سند سیاست‌ها و راهبردهای جدید حوزه هنری بر اساس پیام امام خمینی (ره) به هنرمندان و همچنین بیانیه گام دوم ترسیم شده و استان قزوین نیز در تدوین آن نقش داشته است.

امامقلی ادامه داد: استان قزوین از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اصلاً در شرایط مناسبی قرار ندارد و در استان قزوین تنها دو سالن سینما داریم.

وی افزود: شهرهای بزرگ و پرجمعیتی همچون اقبالیه با ۹۰ هزار نفر جمعیت از داشتن یک سینما محروم هستند و بر همین اساس تلاش کردیم تا به تهیه دستگاه DCP نمایش فیلم‌های روی پرده سینما در این شهرها را بعد از هماهنگی با تهیه کننده فیلم انجام دهیم.

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین تصریح کرد: با هدف تمرکز زدایی در شهرستان‌ها حضور پیدا کردیم و در تلاش هستیم تا دفاتر شهرستانی حوزه هنری نیز با هدف حمایت از هنرمندان در شهرستان‌ها راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما توسعه و خلق مخاطب جدید است اضافه کرد: حضور کودکان در سینما کار یک نمونه از این مخاطبان جدید بود.

امامقلی با بیان اینکه هم‌افزایی درون‌سازمانی جبهه‌ای یکی دیگر از سیاست‌های حوزه هنری استان قزوین است، ادامه داد: نمایش فیلم سینمایی در زندان، اهدا ۲ هزار جلد کتاب به زندان و همچنین بهره‌مندی رایگان خانواده‌های زندانیان از سینما و کلاس‌های آموزشی بخشی از این اقدامات است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی ادامه داد: بیش از ۲۰ برنامه متنوع ومتناسب با شرایط کرونا در این هفته در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: برنامه روایت شیدایی نیز با نگاه به گفتمان شهید آوینی و گماردن هنر برای خدمت به مردم و حل مسائل آنها در قزوین اجرا خواهد شد.

اختتامیه پویش کتاب مهر، رونمایی از پوستر جشنواره طنز از سربازی بگو، رونمایی از سکوت به زبان مادری مجموعه شعر نوجوان اثر مهدی مردانی، افتتاح نمایشگاه عکس انقلاب در آوج، و رونمایی از جشنواره تئارستان از جمله برنامه‌هایی بود که امامقلی از آنها برای هفته هنر انقلاب اسلامی نام برد.

امامقلی در پایان از تلاش برای ساخت پردیس سینمایی در استان قزوین سخن گفت و یادآور شد: علی رغم پیگیری‌ها تا به امروز زمینی برای ساخت این مجموعه اثرگذار واگذار نشده و در صورتی که زمین مناسبی واگذار شود سرمایه گذار آماده ساخت آن است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه