ارسال به دیگران پرینت

المپیک میدان متفاوتی است| هادی‌پور در قهرمانی آسیا مبارزه می‌کند

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران معتقد است ورزشکاری که ۱۰ طلای جهان در کارنامه دارد، در صورت تجربه نکردن المپیک، میدان بزرگی را از دست داده است.

المپیک میدان متفاوتی است| هادی‌پور در قهرمانی آسیا مبارزه می‌کند

 شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ورزش در سراسر دنیا باعث شد تا تکواندو ایران بعد از چند سال پرترافیک، ۱۳۹۹ را به استراحت بپردازد و شاید این ریکاوری اجباری برای ورزشی که داعیه موفقیت در المپیک دارد، لازم بود تا پس از سرگیری مسابقات با نیرویی مضاعف دوباره وارد یک سال سخت و پرترافیک شود. سالی که از رقابتهای گزینشی المپیک شروع می‌شود و با پشت سر گذاشتن رقابتهای مختلف به المپیک و قهرمانی جهان می‌رسد.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب دو سهمیه در بخش مردان شده و تیم بانوان تلاش می‌کند از میدان آسیایی دو سهمیه لازم را به دست آورد که اگر چنین شود تیم ملی برای اولین با چهار تکواندوکار راهی این آوردگاه مهم ورزشی جهان خواهد شد.

در این بین تیم مردان با هدایت فریبرز عسگری راهی توکیو خواهد شد. مردی که هم روی «شی هاپ چانگ» المپیک مبارزه کرده و هم تجربه هدایت تیم ملی در المپیک ۲۰۱۲ لندن را دارد. شاید کمتر تیمی در ورزش ایران باشد که با چنین مربی با تجربه‌ای مهیای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان و المپیک می‌شود.

سال ۹۹ و سختی‌های زیاد

قبل از هر چیز آرزوی سلامتی دارم برای تمام مردم عزیز کشورم، مردمی که یک سال سخت را پشت سر گذاشتند. از درگیری با ویروس کرونا تا درگیری با سختی‌های معیشتی، امیدوارم سال پر خیر برکتی را پیش رو داشته باشند. در خصوص تکواندو هم که شیوع کرونا باعث شد ۶ ماه سال را از دست بدهیم و در ۶ ماه دوم که اردوها آغاز شد بیشتر روی حفظ آمادگی بدنی تمرکز داشتیم. تنها در یک تورنمنت حضور پیدا کردیم که عملکرد نسبتاً راضی کننده بود.

چالشی به نام آرمین

مهمترین و شاید بدترین اتفاقی که برای ما افتاد آسیب دیدگی جدی آرمین هادی پور بود. ما برای کسب سهمیه آرمین مسیر سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتیم و در این شرایط باید پله پله پیش برویم و بدون عجله و با یک کار اصولی و هماهنگ با پزشکان و فدراسیون پزشکی ورزشی آرمین را برای حضور در المپیک آماده کنیم.

نگرانی مردم را درک می‌کنیم

شاید هیچکس مانند من و خود آرمین نگران روزهای پیش رو نباشد. واقعاً از صمیم قلب از مردم عزیز تشکر می‌کنیم که نگران آرمین هستند. پیام‌های دلگرم کننده زیادی دریافت کردیم و این نگرانی را نیز درک می‌کنیم. ولی ما به قانون «همه یا هیچ» رسیده‌ایم. اگر جراحی می‌کرد که المپیک را از دست می‌داد به همین دلیل باید با تمهیدات لازم پیش برویم و با تمرینات فنی کم فشار رفته رفته مهیای حضور در این میدان سخت شده و به امید خدا با آمادگی مناسبی راهی توکیو خواهد شد.

قهرمانی آسیا و نگاه ویژه

شرایط کرونا و تعویق چندباره مسابقات باعث شد تا رقابتهای قهرمانی آسیا یک ماه قبل از المپیک برگزار شود. ما ۶ تکواندوکار در دو گروه برای این میدان آسیایی داریم. چهار نفر برای این رقابتها با آمادگی بالا به میدان می‌روند و دو نفر که باید بعد از این رقابتها به المپیک بروند و ناچاریم که با آمادگی نسبی به دیدار رقبا بروند. به همین دلیل رسیدن به مرز آمادگی آرمانی این دو تکواندوکار را برای المپیک خواهیم داشت.

هادی پور نیاز به مبارزه دارد

برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا روی مدال آرمین هادی پور حساب باز نکرده‌ایم ولی این ملی پوش تکواندو باید حتماً قبل از المپیک یک تورنمنت رسمی را تجربه کند. در آن زمان نزدیک به ۱۸ ماه می‌شود که هادی پور دور از میدان مسابقه است و اگر با همین شرایط به توکیو برود بدون شک با مشکل مواجه خواهد شد. بعد از المپیک هم که طی هماهنگی انجام شده با فدراسیون پزشکی ورزشی پای آسیب دیده او جراحی خواهد شد.

المپیک و میدانی دیگر

المپیک سخت و متفاوت با هر میدان ورزشی دیگری است که سراغ دارید. اگر کسی ۱۰ مدال جهانی در کارنامه داشته باشد، بدون تجربه المپیک، گویی کاری در ورزش انجام نداده. ورزشکاران حاضر در المپیک حضور دارند و از فضا نمی آیند، همان‌هایی هستند که همیشه در مسابقات مختلف مبارزه می‌کنند. ولی فشار و جوی که در این رویداد مهم ورزشی وجود دارد در هیچ میدان رقابتی دیگری دیده نمی‌شود. به همین دلیل داخل اردو کلاسهای متعددی داریم و با روانشناس‌ها در ارتباطیم که تکواندوکاران ما با آمادگی روحی، روانی خوبی به توکیو اعزام شوند.

کمک از خانواده تکواندو و رسانه‌ها

المپیک میدان پراهمیتی برای ورزش کشور است که حتی با مدال برنزش مردم ایران شاد می‌شوند و در این شرایط سخت شاید ورزش بتواند نشاط عمومی را به جامعه تزریق کند. به همین دلیل از مردم، رسانه و مهمتر از آن خانواده تکواندو می‌خواهم کنند تا این تکواندوکاران بتوانند با خودباوری و اعتماد به نفس لازم برای موفقیت و اهتزاز پرچم ایران تلاش کنند.

قهرمانی جهان

سه ماه بعد از المپیک باید در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنیم. اگر شرایط کشور به لحاظ کرونا اجازه دهد، مسابقات آزاد کشوری برای مدعیان برگزار می‌کنیم و در مرحله دوم مسابقات ورود به اردو را با حضور ۷۰ تا ۸۰ تکواندوکار انجام می‌دهیم تا بهترین‌ها به اردو دعوت شده و بتوانیم با تیمی قدرتمند به مسابقات جهانی در چین اعزام شویم.

سخن آخر

آرزوی سلامتی و بهروزی برای مردم کشورمان، جامعه ورزش و خانواده بزرگ و پرافتخار تکواندو در سال جدید و امیدوارم بتوانیم باعث سربلندی و افتخار در میادین پیش رو باشیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه