ارسال به دیگران پرینت

حضور باشگاه ها در امور اجرایی لیگ فوق‌العاده است

پیشکسوت فوتبال ایران با حمایت از بحث بوجودآمده در کادر مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال گفت: استقلال باشگاه‌ها از فدراسیون و حضور اجرایی آنها می‌تواند انقلابی در بخش مدیریتی فوتبال ایجاد کند.

حضور باشگاه ها در امور اجرایی لیگ فوق‌العاده است

حسین کلانی  درباره بحث به وجود آمده در بدنه مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال برای برون سپاری برخی امور نظیر برگزاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی یا اجرای آن توسط خود تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های مختلف کشور گفت: این تصمیم اگر حالت اجرایی پیدا کند فوق العاده می‌شود. شفاف‌سازی و سلامت برگزاری بازی‌ها هم دیگر جناحی نخواهد شد. اگر آقای عزیزی خادم در مقام رئیس جدید فدراسیون بتواند چنین مسیری را عملی کند قطعاً می‌تواند انقلابی در ساختار مدیریتی فدراسیون به وجود بیاورد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره مشکلات ساختاری باشگاه‌ها برای درآمدزایی افزود: با توجه به شرایط موجود امکان خصوصی سازی کامل باشگاه‌های حرفه‌ای وجود ندارد. در چنین شرایطی نیاز به حمایت مالی و معنوی از آنهاست. برای این کار هم کافی است که باشگاه‌ها را در امور خود صاحب اختیار تمام و کمال کرد. باید کاری کنیم که صاحبان سرمایه برای ورود به فوتبال هم ترغیب شوند. البته باز هم تاکید می‌کنم که قوانین سختگیرانه ای برای خصوصی سازی کامل باشگاه‌های حرفه‌ای وجود دارد.

وی درباره اهمیت هماهنگی سایر نهادهای دولتی و فوتبالی با فدراسیون تصریح کرد: این موضوع نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است. واقعاً قلب فوتبال باشگاهی ایران دوباره به تپش در جهت خودکفایی می تپد. وزارت ورزش باید حمایت ویژه از چنین طرحی کند و منافع حزبی و دولتی را کنار بگذارد.

کلانی درباره تلاش برای تمرکز فدراسیون روی تیم‌های ملی در سطوح مختلف گفت: کار فدراسیون نگاه ویژه به تیم‌های ملی است. کاملاً طبیعی است که فدراسیون به زیرساخت‌ها در راستای رشد و توسعه بازیکنان و ایجاد سخت افزارها بپردازد. بخشی از این رسیدگی نیز توجه ویژه به تیم‌های ملی در رده‌های پایه است. فدراسیون باید ایجاد غرور ملی کند. در چنین شرایطی رشد و کشف بازیکن نیز اتفاق می‌افتد.

او در پایان خاطرنشان کرد: وقتی باشگاه‌ها با قدرت تمام و اختیار کامل کار کنند می‌توانند به تیم‌های ملی کمک شایانی کنند چون روی آکادمی‌های خود و درآمدزایی‌های صحیح توجه ویژه خواهند کرد.

 

 

 

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه