ارسال به دیگران پرینت

افزایش خطر ابتلا به کووید ۱۹ در زنان باردار و نوزاد

نتایج یک مطالعه جهانی در حال انجام نشان می دهد زنان باردار در مقایسه با زنان در سن باروری غیرباردار در معرض خطر کووید ۱۹ شدید هستند.

افزایش خطر ابتلا به کووید ۱۹ در زنان باردار و نوزاد

یک مطالعه جهانی نشان داده است که زنان باردار در معرض خطر کووید ۱۹ شدید قرار دارند و خطر بستری شدن آنها در مراقبت‌های ویژه یا نیاز به تهویه تهاجمی بیشتر از زنان غیر باردار در دوران باروری است.

طبق تحقیقات دانشگاه بیرمینگام و سازمان بهداشت جهانی، مشخص شد زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ در معرض خطر نوع شدید این بیماری هستند، خصوصاً اگر دارای مشکلاتی نظیر چاقی، فشار خون و دیابت باشند.

شایع‌ترین علائم کووید ۱۹ در زنان باردار تب (۴۰٪) و سرفه (۴۱٪) است، اگرچه در مقایسه با زنان غیرباردار در سن باروری، زنان باردار و تازه زایمان کرده مبتلا به کووید ۱۹ کمتر دارای علائم بودند.

سن بالا مادر، شاخص توده بدنی بالا، و وجود مشکلاتی از قبل نظیر فشارخون بالا و دیابت به عنوان عوامل خطر در زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ شدید مشخص شد. در حالی که شواهد جدیدی از این بررسی وجود دارد که شرایط خاص بارداری مانند پره اکلامپسی (فشارخون بالا در زمان باداری) و دیابت بارداری ممکن است با کووید ۱۹ شدید همراه باشد اما محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

دکتر «جان آلوتی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زنان باردار باید جزو گروه پرخطر در نظر گرفته شوند، به ویژه در مورد گروهی که دارای فاکتورهای پرخطر هستند.»

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه