ارسال به دیگران پرینت

نقش برق در تسریع روند بهبود زخم‌ها

محققان "دانشگاه ایالتی اوهایو" در مطالعه اخیرشان نشان دادند که تحریک الکتریکی می‌تواند به رگ‌های خونی کمک کند تا گلبول‌های سفید و اکسیژن را به زخم‌ها منتقل کرده و باعث تسریع در روند ترمیم زخم شود.

نقش برق در تسریع روند بهبود زخم‌ها

 این مطالعه نشان داد تحریک الکتریکی ثابت باعث افزایش نفوذپذیری در رگ‌های خونی می‌شود که این موضوع بینش جدیدی در مورد رشد رگ‌های خونی جدید فراهم می‌کند.

یافته ها نشان می‌دهد که تحریک الکتریکی باعث افزایش نفوذ پذیری رگ خونی می‌شود که این امر می‌تواند به تسریع روند بهبودی زخم کمک کند. رگ‌های خونی برای ترمیم زخم بسیار مهم هستند. آنها در سراسر بدن حرکت می‌کنند و به دلیل مواد مغذی، سلول‌ها و مواد شیمیایی که دارند، می‌توانند به کنترل التهاب ناشی از آسیب کمک کنند. اکسیژن و گلبول‌های سفید دو جزء اصلی هستند که توسط رگ‌های خونی منتقل می‌شوند.

وقتی آسیب دیدگی وجود دارد (به عنوان مثال، بریدگی انگشت) ساختار رگ‌های خونی محل زخم مختل می‌شود. این امر باعث قطع توانایی رگ‌ها در کمک به ترمیم زخم می‌شود. محققان پس از انجام آزمایشات آزمایشگاهی بر روی سلول‌های انسانی دریافتند تحریک الکتریکی رگ‌های خونی سبب افزایش قابل توجه نفوذپذیری رگ‌های خونی می‌شود که این امر یک نشانگر فیزیکی نشان دهنده رشد احتمالی رگ‌های جدید است.

این مطالعه نشان داد که تغییر در نفوذپذیری رگ‌های خونی می‌تواند سبب شود سلول‌های حاضر در جریان خون با سرعت بیشتری به محل زخم برسند. این مطالعه نشان می‌دهد که الکتریسیته بر پروتئین‌هایی که سلول‌های رگ‌های خونی را در کنار هم نگه می‌دارند، تأثیر می‌گذارد؛ اما این نتایج قطعی نیست و بررسی‌های بیشتری نیاز است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه