ارسال به دیگران پرینت

۲۴نماینده آمریکا خواستار وضع محدودیتهای سختگیرانه علیه ایران شدند

گروهی ۲۴ نفره و دوحزبی از نمایندگان ایالات متحده با امضای نامه ای سرگشاده ضمن حمایت از وضع محدودیتهای سختگیرانه علیه ایران، خواستار وضع یک توافق «طولانی مدت تر و قدرتمندتر» با تهران شدند.

۲۴نماینده آمریکا خواستار وضع محدودیتهای سختگیرانه علیه ایران شدند

 «جاش گاتهایمر» نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی آمریکا شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) با انتشار پیامی در توئیتر از تنظیم نامه‌ای خطاب به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خبر داد که به پشتیبانی از وضع محدودیت‌های سختگیرانه علیه ایران تهیه شده است.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «من به همراه مایکل تی. مک کال (نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس) هدایت یک گروه دوحزبی متشکل از ۲۴ نماینده دموکرات و جمهوریخواه را که از وضع محدودیت‌های سختگیرانه علیه ایران حمایت می‌کنند، برعهده دارم».

گاتهایمر در بخشی دیگر از این پیام توئیتری می‌افزاید: «ما با وزیر خارجه آنتونی بلینکن بر سر اینکه یک توافق طولانی مدت تر، قدرتمندتر و سختگیرانه تر رویکردی صحیح برای حراست بهتر از ما و متحدانمان در برابر یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای و غرقِ ترور است، موافقیم».

این ۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بخشی از این نامه سرگشاده با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن علیه ایران می‌نویسند: «ما باور داریم که توافق موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک بین گروه ۱+۵ و ایران به حد کافی عدم امکان دسترسی تهران به تسلیحات هسته‌ای را تضمین نمی‌کند. این توافق در ازای وضع محدودیت‌های موقت بر جنبه‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران، امکان دسترسی تهران به میلیون‌ها دلار [وجوه مالی] ناشی از رفع تحریم‌ها را فراهم کرد؛ منابع مالی که ایران از آن برای پیشبرد برنامه موشکی خود و افزایش حمایت‌هایش از تروریسم استفاده می‌کند».

در ادامه این نامه آمده است: «ما [نمایندگان کنگره] از شما [بلینکن، وزیر خارجه] می‌خواهیم که در همکاری با متحدانمان و رایزنی با کنگره به شیوه‌ای دو حزبی و از طریق هر دو مجالس نمایندگان و سنا توافقی بهتر و جامع را با ایران تنظیم کنید؛ توافقی که مانع از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای و کم اثر شدن فعالیت‌های بدخواهانه تهران در جهان شود. این توافق به حفظ امنیت و منافع ایالات متحده و متحدانمان از جمله اسرائیل کمک خواهد کرد».

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه