ارسال به دیگران پرینت

دست اندازی مجدد آمریکا بر میلیونها دلار از دارایی های ایران

وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور ۷ میلیون دلار از دارائیهای ضبط شده ایران را به پرداخت غرامت برای قربانیان آمریکایی تروریسم اختصاص می دهد.

دست اندازی مجدد آمریکا بر میلیونها دلار از دارایی های ایران

 وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه در اقدامی تجاوزکارانه و مغایر با قوانین بین المللی اعلام کرد که «۷ میلیون دلار از دارائیهای ایران را جهت پرداخت غرامت به قربانیان آمریکایی تروریسم تحت حمایت دولتی ضبط کرده است».

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار یک بیانیه در تارنمای رسمی خود مدعی شد: «این وجوه مالی سهم ایالات متحده بابت تحقیق پیرامون پرونده ضبط مدنی و همچنین بخشی از روند پیگیری یک توطئه بین المللی پیچیده در گستره جهانی است که با هدف نقض تحریمهای اقتصادی ایالات متحده علیه ایران صورت گرفته و شامل چندین تبعه ایرانی و غیره می شود که با شیوه هایی متقلبانه حدود یک میلیارد دلار از وجوه مالی تحت مالکیت ایران را به حسابهای [بانکی] در سرتاسر جهان منتقل کرده اند».

«دیوید برنز» دستیار موقت دادستان کل آمریکا نیز مدعی شد که «این وجوه مالی قرار بود به دست بازیگران تبهکاری برسد که در توطئه ای استادانه برای نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران دست داشتند». وی افزود: «با تشکر از یاری شرکای خارجی ما و تلاشهای همسوی بخش جرائم کیفری، دفتر دادستان آمریکا برای بخش آلاسکا، دایره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و سازمان سرویس درآمد داخلی (IRS) این وجوه مالی ضبط شده در عوض مستقیماً برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم دولتی مصرف می شود».

گفتنی است که این اتهامات واهی دولت آمریکا در حالی مطرح می شود که ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی یکی از قربانیان بزرگ تروریسم در جهان بشمار می رود و ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ و ترور جمعی از دانشمندان هسته ای ایران از جمله شهید دکتر محسن فخری زاده در آذرماه ۱۳۹۹ از جمله این اقدامات تروریستی علیه ملت ایران است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه