ارسال به دیگران پرینت

فواد ایزدی: باید به آمریکایی‌ها فهمانده شود که زمان به نفع‌شان نیست

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه روش صحیح برخورد با آمریکا در بازه زمانی فعلی باید افزایش توانمندی ها در حوزه هسته ای است، گفت: آمریکا باید متوجه شود زمان به نفع اش نیست و بداند که ایران علیرغم تحریم ها قابلیت اداره امور در درازمدت را دارد.

فواد ایزدی: باید به آمریکایی‌ها فهمانده شود که زمان به نفع‌شان نیست

فواد ایزدی با اشاره به مواضع آمریکا در قبال ایران گفت: اکنون حدود دو ماه است که بایدن رئیس جمهور آمریکا شده و همان سیاست‌های ترامپ را ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: با اینکه دموکرات‌ها منتقد سیاست خارجی ترامپ و همچنین منتقد سیاست آمریکا در ارتباط با ایران بودند اما اکنون احساس می‌کنند که تحریم ها ابزار خوبی برای مقابله با پیشرفت ایران است. بر همین اساس شاهد بودیم که دو نفر از نیروهای نظامی ما را در لیست سیاه قرار دادند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: بنابراین دموکرات ها هم تحریم‌های دولت قبل را ادامه دادند و هم خود از اهرم فشار علیه ما استفاده می کنند. دلایل این کار هم همان دشمنی آمریکا با ایران است. ضمن اینکه دموکرات ها هم کم دشمن ایران نیستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مسئله دیگر رفتار آمریکایی ها نسبت به ما به داخل کشور خودمان هم برمی گردد. در واقع در داخل عده‌ای نسبت به آمدن بایدن خیلی ذوق داشتند و برخی هم مسئولیتی داشتند هر روز در مورد برجام و اهمیت آن صحبت کردند نتیجه این شد که طرف مقابل احساس کرد ایران آمادگی برگشتن به تعهدات خودش را در مورد برجام دارد و آن ها هم گفتند چه عجله‌ای است اجازه دهید تحریم ها ادامه یابد.

ایزدی اضافه کرد: آمریکا که در تحریم نیست، مشکل ارز ندارد، این ما هستیم که در تحریم قرار داریم. لذا معتقدم حرف‌هایی که در داخل زده شد به سیاست خارجی کشور کمک نکرد.

وی اظهار کرد: اتفاقی که باید بیفتد این است که طرف مقابل احساس کند که ایران علیرغم فشارهای آن ها قابلیت حیات و زندگی را در درازمدت دارد. آن ها باید متوجه شوند که زمان به نفع شان نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: ایران باید در حوزه فعالیت های هسته ای فعالیت هایش را بالا ببرد زیرا دفعه قبل که آمریکا پای میز مذاکره هم آمد بخاطر این مسئله بود که متوجه شد تحریم ها خیلی جواب نداده و فرصت فعالیت های هسته ای ایران بالا است. بنابراین باید مجدد شرایطی را فراهم کنیم البته آمریکایی ها قصدشان این است که به جای امتیاز دادن امتیاز بگیرند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • كوروش ارسالی در

      از استاد محترم دانشگاه تشكر مي كنم كه به مطلب مهمي اشاره فرمودند كه رهبران باقدرترين كشور دنيا كه احتمالا همگي فاقد تحصيلات و كار اجرايي هستند و با نظارت استصوابي به منسب رسيده اند متوجه ان نيستند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه