ارسال به دیگران پرینت

مدیران غیرفوتبالی برای ماندن خودشان سرمربی را «قربانی» می‌کنند

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه به دلیل نبود مدیران فوتبالی، مشکلات ما هر روز بیشتر می‌شود، گفت: تغییراتی که در سطح تعویض مربی انجام می‌شود، عجولانه و غیرمنطقی است.

مدیران غیرفوتبالی برای ماندن خودشان سرمربی را «قربانی» می‌کنند

شاهرخ بیانی  در مورد شرایط نیم فصل اول لیگ اظهار داشت: بازی‌های خوبی را در دور رفت شاهد بودیم، بیشتر تیم‌ها با برنامه بازی می‌کردند؛ حتی تیم‌هایی که این روزها در پایین جدول حضور دارند مانند ذوب‌آهن و ماشین‌سازی، نمایش قابل قبولی داشتند اما متأسفانه در زدن ضربات نهایی دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: یکی از رفتارهای بدی که در فوتبال ما به وجود آمده، تغییرات عجولانه سرمربیان تیم‌ها است. متأسفانه مدیران غیرفوتبالی، فوتبال ما را احاطه کرده و چون شناختی از این رشته پرطرفدار ورزشی ندارند، می‌خواهند برای بقاء خود، سرمربیان را جابجا کنند. اگرچه ذوب‌آهن با رحمان رضایی نتایج خوبی نگرفت، اما تعویضش عجولانه بود. ذوب‌آهن بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و باشگاه باید به این سرمربی جوان فرصت می‌داد تا به اهدافی که در سر دارد، برسد اما چون باشگاه‌های ما اتاق فکر ندارند و بدون برنامه‌ریزی کار می‌کنند، تنها راه موفقیت از نظر آنها تغییر سرمربی است.

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال افزود: این روزها پول در فوتبال ما حرف اول را می‌زند. وقتی می‌گوییم «فوتبال حرفه‌ای شده» باید پرداختی‌ها هم حرفه‌ای باشد این در حالی است که عدم پرداخت مطالبات بازیکنان باعث شده که فوتبال ما ضربه بخورد.

بیانی تأکید کرد: در مجموع لیگ خوبی را شاهد بودیم، بازی‌های جذابی را دیدیم و امیدوارم با توجه به حساسیت بازی‌ها در نیم فصل دوم، شاهد بازی‌های پر گل‌تر و زیباتری از تیم‌ها باشیم.

وی در مورد تیم فوتبال استقلال گفت: آبی‌پوشان پیش از شروع نیم فصل تغییرات زیادی داشتند و این مسئله باعث شد که این تیم در ابتدا شرایط خوبی نداشته باشد. فکری تمام تلاش خود را به کار بست تا استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برساند اما مشکلات این تیم آنقدر زیاد است که اگر فکری برود و کسی دیگر هدایت تیم را بر عهده گیرد، باز هم شرایط تغییر نخواهد کرد.

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنان پولشان را می‌خواهند، وقتی پرداختی‌ها در زمان مقرر انجام نشود، بازیکن هم انگیزه ندارد و نمی‌توان انتظار عملکردی موفق از وی داشت. شرایط مالی حرف اول را در فوتبال ایران می‌زند. وقتی مدیران ما از سر ناآگاهی قراردادهای سنگین با بازیکن می‌بندند، باعث خواهد شد تا تمام فکر فوتبالیست این باشد که بتواند مطالباتش را دریافت کند ضمن اینکه مدیرعامل قرارداد سنگین می‌بندد و پس از مدتی، از کار برکنار شده و تنها چیزی که برای استقلال باقی می‌ماند، بدهی روی بدهی است. با توجه به اینکه من سال‌ها تجربه حضور در تیم استقلال را دارم، باید بگویم با شرایطی که این روزها در تیم پرطرفدار پایتخت وجود دارد، این تیم نمی‌تواند نتیجه بگیرد و به آن اهدافی که کادر فنی در سر دارد، برسد.

بیانی با انتقاد از عملکرد مدیران استقلال اظهار داشت: باشگاه استقلال نیاز به یک کمیته فنی دارد؛ اتاق فکری که به محمود فکری کمک کند اما هیچ‌چیز در باشگاه استقلال سر جای خودش نیست. باید بپذیریم که بیشتر بازیکنان ما در یک سطح قرار دارند ولی برخی‌ها تجربه بیشتری دارند درحالی‌که قراردادی که با بازیکنان بسته می‌شود، آنقدر اختلاف دارد که می‌تواند باعث باندبازی در تیم شود. متأسفانه ما شاهد هستیم که این باندبازی‌ها شاهد شده چند بازیکن وقتی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند، محور همه صحبت‌هایشان یکسان است زیرا مدیران عملکرد ضعیفی دارند و نمی‌توانند ساده‌ترین امکانات را برای بازیکنان فراهم کرده و این مسئله باعث می‌شود که تمرکز بازیکن از بین برود و بیشتر به دنبال مصاحبه باشد تا بازی کردن.

وی در ادامه گفت: این روزها حاشیه‌ها بلای جان استقلال شده و استقلال گوشت قربانی شده و هر کسی به دنبال آن است که منافع خود را از این تیم تأمین کند و به همین دلیل است که شاهد هستیم استقلال روی خوش نمی‌بیند.

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال در پایان خاطرنشان کرد: با رفتن محمود فکری، مشکل استقلال حل نمی‌شود، چرا که مشکل این تیم ریشه‌ای است حتی اگر بهترین مربی‌های دنیا هم حضور داشته باشند نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت. در این میان، بیشتر هواداران ضرر می‌کنند؛ آنهایی که عاشقانه تیمشان را دوست دارند و همیشه به دنبال موفقیت استقلال در فوتبال کشورمان هستند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه