ارسال به دیگران پرینت

جمالی: بازیکن‌های زیادی مثل طارمی داریم؛ این همه تبعیض چرا؟

ملی‌پوش سابق تیم ملی هندبال گفت: بعد از سال‌ها سکوت، این حرف‌ها را می‌زنم و تنها دلیلش این است که خیل‌ها من و امثال من را قضاوت کردند. شاید اکنون بهتر متوجه شوند که چرا یک ورزشکار حاضر می‌شود برای پرچم کشورش بازی نکند.

جمالی: بازیکن‌های زیادی مثل طارمی داریم؛ این همه تبعیض چرا؟

 ایمان جمالی ملی‌پوش سابق تیم ملی هندبال ایران، به عنوان اولین لژیونر هندبال ایران به لیگهای اروپایی پیوست و بعد از آن به تیم ملی مجارستان پیوست و لباس شماره ۲۲ تیم ملی هندبال مجارستان را برتن کرد.

او ساعتی قبل در صفحه مجازی اش ضمن تبریک به مهدی طارمی به خاطر تک گلش به یوونتوس بعد از سال‌ها سکوتش را شکست و نسبت به آنچه که تبعیض میان رشته های ورزشی در ایران خوانده واکنش نشان داد.

"درد دل غیر فوتبالی ها!

با عرض سلام!

حقیقت این است امروز برای من خیلی جالب بود. موضوع این است که هر جا که خبری را چک کردم چه در رسانه های ملی، چه در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور و حتی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیسبوک و غیره تنها چیزی که دیدم، گل مهدی طارمی به یوونتوس بود!

تبریک اسطوره‌هایی مثل علی دایی، علی‌کریمی‌ و حتی سلبریتی های سینما مثل محمدرضا گلزار و غیره...

خلاصه که کل‌خبر مملکت شده گل‌ زدن طارمی به تیم رونالدو، و تبریک و خوش آمد گویی به ایشان به عنوان پنجمین گلزن ایرانی در تاریخ باشگاهای‌ اروپا.

در کل بنده هیچ‌مشکلی باگل‌زنی ایشان ندارم بلکه به‌عنوان یک ایرانی تبریک میگویم و آرزوی پیشرفت و بهترین شدن برای مهدی طارمی عزیز و همه‌ورزشکاران‌ایرانی می‌کنم! اما این‌ها را گفتم که بگویم، واقعا چرا اینهمه تبعیض بین ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلف ورزشی وجود دارد؟

اینکه‌ یک ورزشکار ایرانی در مسابقات اروپا بدرخشد برای‌ ایران و همه ایرانی‌ها افتخار است اما مگر ما در هندبال و رشته های مختلف ورزشی کم کسانی داریم که در باشگاههای اروپایی بازی‌کردن‌ و درخشیدن؟

بنده ایمان جمالی تا امروزبیش از ۲۱۰ گل در لیگ باشگاه های‌ اروپا زدم و چندین قهرمانی در کشورهای مختلف اروپایی بدست آوردم!

سال ۲۰۱۲ به عنوان یک بازیکن ایرانی در مسابقات باشگاهی اروپا ۴۱ گل زدم و به عنوان اولین بازیکن تاریخ آسیا در فینال چمپیونزلیگ اروپا بازی کردم! و اما دریغ از یک خبر یا تبریک خشک و خالی از مسئولی‌ یا شبکه‌ای یا حتی خود فدراسیون هندبال..  چه برسد سلبریتی ها!

خلاصه این تنها مشکل من نیست و ما بازیکن‌های زیادی مثل طارمی در هندبال و رشته های مختلف ورزشی داریم که در اروپا درخشیدن و در ایران دیده نشدن، در هندبال کسانی مثل محسن باباصفری، علیرضا موسوی، الله کرم استکی، سجاد استکی، شاهو نصرتی، سعید حیدری، سعید برخورداری ، پویا نوروزی ، امین یوسف نژاد و خیلی های دیگر که بهترین نمایش را در لیگ های اروپا داشتند و چنین حمایت هایی نشدند!

و اینکه بعد از سالها سکوت این حرف‌ها رو میگویم تنها دلیلش این است که خیلی ها که من و امثال من را قضاوت کردن شاید بهتر متوجه شوند که چرا و چطور یک ورزشکار حاضر می‌شود که دیگر برای پرچم کشورش بازی نکند!

پند:

از ما که‌ گذشت اما شاید مسئولان فکری کنند به حال کسانی که‌قرار است آینده‌شان مثل سرنوشت ما رقم بخورد و قدرشان را بیشتر بدانیم!

به امید روزهای بهتر برای ایران و ایرانی.

یا حق ایمان جمالی"

 

تصویر پست جمالی در صفحه شخصی اش

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه