ارسال به دیگران پرینت

رعایت پروتکل‌ها از سوی مخاطبان سینما

محسن خباز مدیر پردیس سینمایی «شمیران» درباره تجربه میزبانی از مخاطبان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و نیز ادامه فعالیت سینماها تا پایان سال جاری توضیحاتی ارائه کرد.

رعایت پروتکل‌ها از سوی مخاطبان سینما

محسن خباز مدیر پردیس سینمایی شمیران  درباره اولین تجربه میزبانی از مخاطبان جشنواره فیلم فجر در این پردیس اظهار کرد: واقعیت این است که برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اتفاق مبارکی برای سینمای کشور بود. با حساسیتی که مدیران ارشد سینمایی کشور برای احیای سینمای ایران پس از تعطیلی یک ساله آن درک کردند، این جشنواره تنها امکانی بود که توانست با نمایش فیلم‌های جدید مخاطبان را دوباره دور یکدیگر جمع کند.

وی ادامه داد: همچنین به نظر می‌رسد که امسال جشنواره فیلم فجر فارغ از تمام وجوه خود در بخش‌های هنری یا فنی، توانست نگاهی که در دوران کرونا به سینما وجود داشت و نگرانی‌های پیرامون آن را به مقدار قابل ملاحظه‌ای مرتفع کند. امیدوارم این شرایط پایدار بماند و سینمای ایران به روزهای ثبات خود نزدیک شود.

این سینمادار با اشاره به اینکه در همان ساعت‌های ابتدایی فروش بلیت جشنواره، ظرفیت بسیاری از سانس‌ها پایان یافت، اظهار کرد: پر شدن سانس‌ها به این دلیل بود که مخاطبان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های مکرر نتوانسته بودند سینما بروند و در حقیقت باید بگویم جشنواره فیلم فجر یک طراوت بسیار قابل توجهی به سینمای ایران بخشید. خوشبختانه مخاطبان از طیف‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی به سلیقه خود فیلم‌هایشان را انتخاب کرده و برای تماشای فیلم به جشنواره آمده بودند.

خباز تاکید کرد: ما هم عرض تجربه میزبانی از مخاطبان در پردیس سینمایی شمیران در شیراز نیز میزبان مخاطبان سینما در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب بودیم. این مجموعه ۴۸ سانس و نزدیک به ۳۵۰۰ بازدیدکننده داشت.

وی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: همه سینماها به صورت کاملاً هوشمندانه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشتند و همچنان هم بر رعایت پروتکل‌ها پایبند هستند چراکه رعایت این موارد هم فضای ایمنی را به لحاظ ذهنی برای مخاطبان ایجاد می‌کند و هم به لحاظ قطعی مخاطبان سینما را که ستون اصلی سینما هستند، حفظ می‌کند تا دچار عارضه نشوند.

خباز افزود: برای برگزاری جشنواره فیلم فجر جلساتی در دبیرخانه جشنواره و سازمان سینمایی برای مجموعه مدیران سینما برگزار و پروتکل‌ها اعلام شد. فیلم‌ها با فاصله یک ساعت از یکدیگر اکران می‌شدند تا امکان ضدعفونی کردن سالن وجود داشته باشد. همچنین صندلی‌های سالن از سوی سمفا به صورت پیش فرض قفل شده و تنها ۳۰ درصد از آن‌ها قابل فروش بود. در لابی و بخش خدمات جنبی سینما نیز مواد ضدعفونی‌کننده وجود داشت و دایما ضدعفونی صورت می‌گرفت. لازم است این نکته را هم ذکر کنم که خود مخاطبان نیز پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت می‌کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پردیس سینمایی سانس فوق‌العاده برای فیلم‌های جشنواره داشت یا نه، مطرح کرد: متاسفانه سانس فوق‌العاده به دلیل سیاستی که جشنواره برای طراحی سانس‌های فوق‌العاده داشت و استانداردهایی را ایجاد کرده بود که هر فیلمی به زیر ۱۰۰۰ بلیت برسد در سالن‌هایی که آن روز اکران دارند اکران فوق‌العاده برایشان بارگذاری می‌شد، در پردیس سینمایی شمیران محقق نشد.

مدیر پردیس سینمایی شمیران در پایان به اسامی فیلم‌هایی که قرار است تا پایان سال روی پرده این سینما بروند اشاره کرد و گفت: فیلم‌های سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری، «اینجا باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت و «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان هم اکنون روی پرده سینما هستند. همچنین از هفته آینده فیلم‌های جدیدی طبق وعده‌های مجمع شورای اکران، اکران خواهند شد. فیلم‌های «هنروتجربه» نیز از هفته آینده بر اساس اولویت موسسه در این سینما اکران می‌شوند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه