ارسال به دیگران پرینت

هیات رئیسه مقصر وضعیت کنونی فوتبال ایران است

یک عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید به خاطر لابی افراد قدرتمند در مجمع این فدراسیون، کریمی و مهدوی‌کیا در انتخابات شانس کمی دارند.

هیات رئیسه مقصر وضعیت کنونی فوتبال ایران است

محمدرضا عباسی، مدیرعامل سابق سیاه‌جامگان و ابومسلم مشهد درباره کارنامه نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: هر چهار نفر شناخته شده هستند. آجرلو در بخش‌های مختلف از جمله باشگاه‌داری فعالیت کرده است. آقای عزیزی خادم هم به شکلی در فوتبال حضور داشته‌ است. کیومرث هاشمی سال‌ها در بخش مدیریتی ورزش از جمله در کمیته ملی المپیک فعالیت کرده است. علی کریمی هم جادوگر فوتبال است و با همراهی مهدوی‌کیا به عنوان دو چهره فراموش نشدنی فوتبال ایران وارد انتخابات شده‌اند.

او با بیان اینکه "اگر چه کریمی و مهدوی‌کیا سابقه مدیرتی زیادی ندارند اما می‌توانند در فدراسیون فوتبال موفق شوند،" افزود: اگر امکانات و منابع مالی همانند گذشته در اختیار این دو نفر هم قرار گیرد، موفق خواهند شد. علی کریمی و مهدوی‌کیا عاشق و دلسوخته فوتبال هستند و می توانند فوتبال را به موفقیت برسانند. همه به این دو نفر کمک می‌کنند. اگر آن‌ها انتخاب شوند، آینده خوبی را برای فوتبال می‌بینم به شرطی که به لحاظ منابع مالی کمک شود. اگر به کریمی و مهدوی‌کیا کمک نشود در این زمینه می‌سوزند.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: یک بار هم که شده فوتبالی ها باید از پوست خود خارج شوند و مدیریت را در اختیار بگیرند. اتفاقی که می‌بینیم حاصل کار مدیران غیرفوتبالی است. ممکن است فوتبالی‌ها هم اشتباهاتی داشه باشند اما دیکته نانوشته، غلط ندارد. ما مدیران خوبی بین فوتبالی‌ها داریم که وارد فدراسیون نشده‌اند. آقای دایی، مهدوی‌کیا، کریمی و ... در خارج از فوتبال مدیران خوبی هستند.

عباسی درباره بدبینی اهالی فوتبال به مجمع فدراسیون فوتبال و شانس کم علی کریمی برای پیروزی در انتخابات به علت لابی‌هایی که انجام می‌شود گفت: این یک بحث روشن است که انتخابات ریاست فدراسیون‌ها یا هیات‌های استانی برخلاف آن چیزی است که اهالی ورزش انتظار دارند. کسانی که لابی‌های قدرتمندی داشته باشند، برنده می‌شوند. شانس کریمی و مهدوی‌کیا کم است اما امیدوارم برنده انتخابات شوند. اگر این انتخابات را بین فوتبالیست‌ها می‌گذاشتند معلوم بود چه کسی رای می‌آورد اما وقتی نماینده‌ها توسط خودشان راهی مجمع می‌شوند و از بالا توسط هیات رئیسه یا برخی ورزشی‌ها کنترل می‌شود، طبیعتا کسانی که لابی قوی داشته باشند، پیروز می‌شوند.

وی با درخواست از اعضای مجمع اظهار کرد: از دوستان می‌خواهم تابوشکنی کنند و یک بار هم که شده به فوتبالی‌ها رای بدهند. کریمی و مهدوی‌کیا برای فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده‌اند و برای یک بار هم که شده، مدیریت را به آن‌ها واگذار کنند. اگر نتوانستند مدیریت کنند، لااقل دوره بعد نمی‌آیند و ادعایی هم ندارند. معتقدم فوتبالی ها از پس فوتبال بر می‌آیند.

عباسی با بیان اینکه مدت‌هاست مردم از فوتبال لذت نمی‌برند گفت: علت این موضوع به خاطر حضور سیاسیون است. فوتبال دست کسانی است که سرمایه بزرگی دارند اما شایستگی ندارند. فوتبال باید در اختیار خانواده فوتبال باشد.

مالک باشگاه سیاه‌جامگان مشهد درباره انتخابات فدراسیون در سال ۹۵ که او هم یکی از اعضای مجمع بود و هیات رئیسه فعلی انتخاب شد اظهار کرد: این پنج سال خیلی شلوغ بود. بحث اساسنامه هم وجود داشت و به مشکلات دامن زد. در این چند سال آخر همه چیز قاطی شد و مسائلی که مهدی تاج ترسیم کرده بود، محقق نشد. می خواهم بگویم خیلی موفق نبودند. دلایل داخلی و خارجی در این مساله دخیل بود.

او درباره شانه خالی کردن اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از مسئولیت خود در قبال قرارداد ویلموتس و سایر مسائل اظهار کرد: اگر آن‌ها کاره‌ای نبودند، چرا قرارداد ویلموتس را امضا کردند؟ کلا در فوتبال ما مصحلت اندیشی بیش از حقیقت رواج داد. خیلی جاها حقیقت را فدای مصلحت می‌کنیم. همه این دوستان حاضر در هیات رئیسه در وضعیت کنونی فوتبال مقصر هستند. بالاخره همفکری کرده‌اند و قرارداد هم توسط آن‌ها امضا شده‌ است. مدیری که بخواهد به خاطر رودربایستی با بالادستی خود عمل کند، مدیر نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه