ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا کی به استان مرکزی می رسد؟

مرکزی استاندار مرکزی گفت: به نظر می‌رسد از هفته آینده با توزیع واکسن در این استان، طرح واکسیناسیون به اجرا درآید.

واکسن کرونا کی به استان مرکزی می رسد؟

سیدعلی آقازاده اظهار کرد: شاغلین در مراکز درمانی شامل پزشکان، پرستاران و کادر سلامت که در خط مقدم مبارزه با درمان بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، اولویت نخست تزریق واکسن کرونا هستند.

وی ادامه داد: اولویت دوم تزریق واکسن کرونا ویروس بین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد مسن بالای ۷۰ سال است که با هماهنگی انجام شده و در یک برنامه زمانبندی صورت گرفته تزریق خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه محموله‌های واکسن کرونا به مرور به استان‌های سراسر کشور منتقل خواهد شد، افزود: تاکنون سهمیه واکسن استان مرکزی دریافت و توزیع نشده است و به نظر می‌رسد از هفته آینده با توزیع واکسن در این استان، طرح واکسیناسیون به اجرا درآید.

وی تصریح کرد: در طرح واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به اولویتی که وزارت بهداشت در نظر گرفته است مکلف به توزیع و تزریق واکسن هستند.

آقازاده با تاکید بر ایجاد ایمنی مناسب از طریق واکسیناسیون برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در پیک چهارم اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و نیز استفاده از ماسک با فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با تهویه مناسب، در کنار واکسیناسیون می‌تواند از جهش و سرایت بیشتر این ویروس جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا؛ اولین محموله واکسن کرونای روسی با عنوان "اسپوتنیک وی" روز پنجشنبه ۱۶ بهمن وارد کشور شد و قرار است محموله‌های بعدی در هفته‌های آینده وارد کشور شود.

براساس اعلام وزیر بهداشت، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن ماه و با اولویت کادر درمانی شاغل در ICU کووید ۱۹ آغاز خواهد شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه