ارسال به دیگران پرینت

اثربخشی واکسن چین بر کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی

متخصصان چینی اعلام کردند: واکسن کروناویروس سینوفارم از اثربخشی لازم برای مقابله با سویه جهش یافته در آفریقای جنوبی برخوردار است.

اثربخشی واکسن چین بر کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی

 محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در چین اظهار داشتند: واکسن کروناویروس سینوفارم می تواند گونه ای از این ویروس را که اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شده، غیرفعال سازد.

مطالعه انجام گرفته به صورت آنلاین و پیش چاپ منتشر شده، به این معنی که مورد بررسی قرار نگرفته است و جزئیات کمی را شامل می شود.

واکسن سینوفارم که به گفته مدیران این شرکت به ۱۰ میلیون نفر در سراسر چین تزریق شده، یک واکسن ویروس "زنده" است به این معنی که از ویروس کامل و  غیرفعال تهیه شده و بنابراین نمی تواند باعث بیماری شود.

در این بررسی تیمی از محققان ۱۲ نمونه گرفته شده از افرادی که واکسن سینوفارم و ۱۲ نمونه از داوطلبانی که واکسن تجربی را دریافت کرده بودند در برابر گونه ای از ویروس آزمایش کردند. آنان اظهار داشتند که هر دو واکسن موجب تولید آنتی بادی کافی برای خنثی سازی ویروس و غلبه بر جهش ویروس شده اند.

محققان اعلام کردند: این داده ها نشان می دهد که گونه کروناویروس از مصونیت ایجاد شده ناشی از واکسن هایی که کل ویروس یا RBD را هدف قرار می دهند، رهایی نخواهد یافت.

ویروس ساختاری به نام حوزه اتصال گیرنده یا RBD دارد که از آن برای اتصال به سلولها و آلوده ساختن آنها استفاده می کند. RBD قسمت جهش یافته گونه جدید است که آن را از نوع اصلی متفاوت می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، بسیاری از واکسن های کروناویروس از جمله واکسن های ساخته شده شرکتهای فایزر و مدرنا به طور خاص RBD را هدف قرار می دهند اما واکسن ویروس زنده مانند سینوفارم کمتر شناخته شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت به چین و واکسنش

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه