ارسال به دیگران پرینت

۱۹.۳ میلیون نفردر سال ۲۰۲۰ گرفتار سرطان شدند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد ۱۹.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ مبتلا به سرطان شدند و پیش بینی می شود این تعداد در دهه های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

۱۹.۳ میلیون نفردر سال ۲۰۲۰ گرفتار سرطان شدند

«آندره ایلباوی» مسئول فنی سازمان بهداشت جهانی، در آستانه ۴ فوریه روز جهانی سرطان، در یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد: «پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ تعداد افراد سرطانی در سراسر جهان ۴۷ درصد افزایش یابد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «سرطان دومین علت اصلی مرگ و میر در سطح جهان است. در حالی که هر روز افراد بیشتری درگیر سرطان می‌شوند، کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد این بار را بیشتر تحمل می‌کنند.»

ایلباوی توضیح داد که در حال حاضر ۷۰ درصد از افراد مبتلا به سرطان در چنین کشورهایی زندگی می‌کنند و فقط کمتر از ۳۰ درصد جمعیت کشورهای کم درآمد به خدمات درمانی دسترسی دارند، در حالی که بیش از ۹۰ درصد بیماران در کشورهای با درآمد بالا به درمان سرطان دسترسی دارند.

به گفته وی، «عدم دسترسی به تشخیص و درمان با کیفیت و مقرون به صرفه به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط شایع است، وضعیتی که در طی بیماری همه گیر کووید ۱۹ تشدید شده است.»

به گفته محققان، این واقعیت که افرادی که به سرطان مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید ۱۹ قرار دارند، این وضعیت را بیشتر پیچیده کرده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه