ارسال به دیگران پرینت

هزینه های پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که حدود ۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، نسبت به عوارض پای دیابتی هشدار داد.

هزینه های پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است

 محمد رضا مهاجری تهرانی رئیس بخش پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان اینکه حدود ۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، گفت: میزان بروز بیماری پای دیابتی در این جمعیت حدود ۴.۱ درصد است که این مقدار در طول زندگی فرد دیابتی تا ۲۵ درصد هم می‌رسد.

وی ادامه داد: نیمی از افراد دچار عارضه زخم پای دیابتی به درجاتی از عفونت و حدود ۲۰ درصد دچار آمپوتاسیون و قطع عضو خواهند شد.

رئیس بخش پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هر ۲۰ ثانیه در دنیا یک پا به دلیل ابتلاء به عارضه پای دیابتی قطع می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما این است تا جایی که می‌توانیم در ابتدای امر از ایجاد زخم و در صورت وجود زخم از قطع عضو و در غیر این صورت میزان سطح آمپوتاسیون را تا جایی که ممکن است، کاهش دهیم.

مهاجری ادامه داد: متأسفانه در ۵۰ درصد بیماران دچار قطع عضو طی ۵ سال بعد از آمپوتاسیون از دنیا می‌روند و هرچه میزان ایسکمی بیشتر باشد این زمان کوتاه‌تر خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هزینه‌های ناشی از ابتلاء به بیماری پای دیابتی از خیلی از بیماری‌ها همچون کانسر کولون و کانسر ریه بالاتر است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه