ارسال به دیگران پرینت

فکری: اشکال اینکه دِیمی ۱۰ سال قهرمان ایران و آسیا باشیم، چیست؟

سرمربی استقلال در گفت‌وگوی تلویزیونی برای چندمین بار تاکید کرد که هواداران استقلال هوشیار باشند و بازی "اتاق فکری که علیه تیم وجود دارد" را نخورند.

فکری: اشکال اینکه دِیمی ۱۰ سال قهرمان ایران و آسیا باشیم، چیست؟

 محمود فکری، سرمربی استقلال درباره حواشی‌ای که از ابتدای فصل پیرامون این تیم وجود دارد و انتقادات زیادی به عملکرد این تیم شده است، اظهار کرد: از همان هفته اول از تیم ما یک بازی هوادار پسند و پیروزی می‌خواستند با این که از همان زمانی که هدایت استقلال را برعهده گرفتیم، حواشی زیادی داشتیم. از طرفی رقیب سنتی‌مان چهار سال قهرمان شده بود و دو بار به فینال آسیا رسیده بود و فشار زیادی روی بازیکنان بود. ما مشکلات زیاد دیگری هم از لباس گرفته تا مسائل مدیریتی و پزشکی داشتیم. از همان بازی اول انتقادها به صورت غیرطبیعی‌ای آغاز شد. در بازی‌های بعدی هم به همین شکل ادامه پیدا کرد.

او افزود: هواداران از طرفی به خاطر این که استقلال چند سال است موفقیت نداشته، حق دارند ولی از یک جایی به بعد به مشکلات ما نگاه نمی‌کردند. تعدادی از بازیکنان‌مان امسال زیر ۵ درصد دریافتی داشتند. تعدادی از بازیکنان جدیدمان هم زیر ۲۰ درصد دریافت کرده‌اند و کادرفنی هم ۱۰ درصد دریافتی داشته است. تعداد کمی از بازیکنان‌مان هم هستند که به خاطر قراردادشان بیشتر دریافتی داشتند.

سرمربی استقلال درباره منشا انتقادات به عملکرد تیمش گفت: یک اتاق فکری علیه استقلال وجود دارد که حاشیه ایجاد می‌کنند. زمانی که صحبت از آمدن امیر قلعه‌نویی می‌شود، می‌گویند رییس مافیاست. وقتی صحبت از آمدن فرهاد مجیدی می‌شود، می‌گویند زود قهر می‌کند. آن‌ها کاری می‌کنند که فضایی ایجاد شود که محمود فکری کنار برود و آدم خودشان را بیاورند.

فکری در ادامه درباره دیدار با نفت مسجد سلیمان، نیمکت‌نشینی مظاهری و اشتباه سید حسین حسینی در این دیدار توضیح داد: ما موقعیت‌های خوبی در ابتدای بازی با نفت مسجد سلیمان داشتیم که یک گل هم زدیم ولی آفساید بود. خیلی از بهترین گلرهای دنیا اشتباه می‌کنند و گل می‌خورند و در این بازی هم برای سید حسین رقم خورد. رشید در سه بازی گل خورده بود و در بازی آخر هم باختیم. سید حسین هم در بازی فولاد که باختیم، مقصر نبود و از بازی بعدی‌اش رشید را گذاشتیم. فضایی وجود دارد که وقتی ترکیب منتشر می‌شود به سید حسین انتقاد می‌شود. ما دو گلر داریم و گلر سوم‌مان هم مصدوم شده است. پورحمیدی هم برای فرصت بیشتر به آلومینیوم اراک دادیم. به این دلیل که ما دو گلر داریم، باید دوتایشان را آماده نگه داریم. اگر خدایی نکرده برای رشید اتفاقی بیفتد باید از گلر دوم استفاده کنیم. اگر گلر دوم‌مان را از بین ببریم از چه کسی استفاده کنیم؟ فاصله بین سید حسین و رشید زیاد نیست و به همین دلیل این تصمیم را گرفتیم.

او در پاسخ به این که اعتراض مظاهری، حسینی و ریگی در تصمیمات تاکتیکی استقلال بیان کرد: بعضی‌ها نان دروغ گفتنشان را می‌خورند. شما شک نکنید که آه یک ملت به دنبال کسی است که این فضا را برای تیم به وجود می‌آورند. مگر رشید اعترضی کرد؟ مگر ریگی اعتراضی کرد؟ متاسفانه چون استقلالی‌ها به خاطر اتفاقاتی که در این چند سال افتاده است، سریع این دروغ‌ها را قبول می‌کنند. طرفداران اگر قرار است که به ما اعتماد نکنند، چرا ما آمدیم؟ اگر هفته اول یا دوم بود که به صدر جدول رسیده بودیم، می‌توانست اتفاقی باشد ولی وقتی هفته سیزدهم تیم در صدر جدول است، نمی‌تواند اتفاقی باشد. چرا موقعیت‌های ما دیمی است ولی تیم‌های دیگر کهکشانی است. استقلالی‌های عزیز باهوش باشید. فضای رسانه‌ای استقلال بسیار ضعیف است و هواداران هم از نتیجه نگرفتن استقلال ناراحتند. حتی فینالیست شدن پرسپولیس هم انگار تقصیر من است.

سرمربی استقلال ادامه داد: منِ نوعی افتخارم است که سرمربی استقلال شدم ولی تاکنون از این سمت لذت نبرده‌ام. از زمانی که صدر جدول هستیم می‌گویند بردها دیمی و بدون دانش است. آقا چه اشکالی دارد که استقلال دیمی و بدون تاکتیک ۱۰ سال قهرمان ایران و آسیا شود؟ یک سری از مربیانی که چند سال نیستند را مربی با دانش می‌دانند. ما آقای قربان‌علی‌پور که از بهترین تمرین دهنده‌هاست و یک روز روی زمین نمانده و حتی تیم‌ملی هم به دنبالش است را به خدمت گرفتیم. متاسفانه همه ایران فوتبال می‌فهمند الا فکری و کادرفنی‌اش.

فکری اظهار کرد: من باید قهرمانی بیاورم تا هواداران استقلال اعتماد کنند ولی این قهرمانی به یک باره اتفاق نمی‌افتد. مگر می‌شود یک تیمی ۱۳ هفته صدرنشین باشد و این موضوع اتفاقی باشد. من قبول دارم که باید تحقیق بیشتری داشته باشیم. هر دو گل ما در داربی روی برنامه‌هایمان بود ولی می‌گویند شانسی بود. بعد وقتی پرسپولیس از دروازه یک توپ بلند می‌فرستد و گل می‌شود، گل تاکتیکی می‌شود! این‌ها روی تاکتیک است ولی موقعیت‌هایی که ما ایجاد کردیم شانسی بوده است؟ خواهش من از هواداران استقلال این است که باهوش باشند. چه کسی نمی‌خواهد استقلال قهرمان شود؟ بدخواه‌ها و رقبا هستند و شما هم با آن‌ها همراه می‌شوید. فکر از رقیبان استقلال است و چک از هوادارانمان. مگر حریفان ما از آسمان توپ را به گل تبدیل می‌کند؟

او در ادامه صحبت‌هایش با برنامه فوتبال برتر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند تیمی از نظر فنی بهتر از استقلال است، گفت: تیم‌هایی که ارزان بسته شده‌اند و نتیجه می‌گیرند که بحثشان فرق می‌کند. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد مدعیان قهرمانی هستند. شما بازی‌های این تیم‌ها را ببینید و تفاوتش با استقلال را ببینید. ما نیاز به زمان داریم. از طرفی ما بازیکن را به اردو می‌آوریم ولی بازیکن می‌گوید که پول من کو؟ بازیکن پولش را می‌خواهد.

سرمربی استقلال بیان کرد: من هم به عنوان سرمربی تیم انتظاراتی از هواداران استقلال دارم. لیگ یک دوره زمانی است و شما فرضا در این ۹ ماه باید نگاه کنید که تیم چه نتیجه‌ای گرفته است. می‌بریم، می‌گویند خوب بازی کنید و نبرید. خوب بازی می‌کنیم و نمی‌بریم، دوباره انتقاد می‌شود.

فکری درباره وضعیت میلیچ توضیح داد: میلیچ سال گذشته بازیکن تاثیرگذاری بود و در برنامه‌های ما هم بود ولی از زمانی که آمد تمرکز نداشت. بحث اخلاقی و فنی به من مربوط می‌شود. ما نامه عدم نیاز به باشگاه نزدم. ما نمی‌توانیم از همه بازیکنان‌مان استفاده کنیم چون مجموعا ۳۰ بازیکن در اختیار داریم. اگر میلیچ آماده بود ازش استفاده می‌کردیم. میلیچ به خاطر بحث مالی از ایران رفت. بهانه میلیچ این بود که فکری او را نمی‌خواسته است. من اگر قرار باشد بازیکنی داشته باشم که انقدر پول می‌گیرد و بازی نکند، به چه دردم می‌خورد. البته او حق دارد و باید پولش را بگیرد.

او در ادامه درباره تصاویری که از حضور برخی افراد معلوم‌الحال در تمرین استقلال منتشر شد، عنوان کرد: همین دوستان سال‌های قبل به تمرین استقلال و تیم‌های دیگر می‌آمدند و به پوریای ولی تبدیل می‌شدند ولی الان که به تمرین ما آمدند، شرایط فرق کرده است. طرفداران هر روز سر تمرین می‌آیند و این دوستان هم با یکسری از پیشکسوتان به تمرین آمدند. چرا وقتی همین تیپ دوستان به تمرین تیم‌های دیگر می‌روند، پهلوان می‌شوند؟ این داستان هم به همان اتاق فکر برمی‌گردد. این اتفاق اگر برای باشگاه‌های دیگر بیفتد، خیلی ریلکس این موضوع رفع می‌شد. کمی نان حلال سر سفره‌تان ببرید. آمدن آن افراد به تمرین برنامه‌ریزی شده نبود.

سرمربی استقلال در پایان واکنش به صحبت‌های ابراهیم شکوری تصریح کرد: تمام لیگ به خاطر پرسپولیس برنامه‌اش به هم ریخته است و تمام لیگ پنج روز یه بار بازی می‌کنند اما پرسپولیس هفتگی بازی می‌کند. چه بگوییم؟ بگویم به خاطر میلان بازی‌هایمان به هم ریخته است. زمانی که استقلال دو ستاره گرفت و در آسیا اعتبار داشت، پرسپولیس کجا بوده است؟ اینکه آقای شکوری می‌گوید تیم‌های دیگر به خاطر پرسپولیس به آسیا می‌روند، یعنی چه؟ آن زمانی که من در فینال آسیا بازی کردم، آقای شکوری کجا بوده است؟ ما تجربه چهار فینال آسیا داشتیم. در کل کری خواندن ما اشتباه است و آقای شکوری نباید روی خط زنده بازی این کار را انجام دهد. وقتی نظم لیگ به خاطر پرسپولیس به هم خورده است برای این که آقای شکوری ناراحت نشود بگوییم به خاطر میلان برنامه‌ها عوض شده است؟

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه