ارسال به دیگران پرینت

غفاری: مدیران فدراسیون فوتبال مردود شده‌اند

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حضور مجدد برخی از مدیران فعلی این فدراسیون در انتخابات را غیرمنطقی دانست و گفت آن‌ها هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

غفاری: مدیران فدراسیون فوتبال مردود شده‌اند

حسن غفاری  درباره رفع ایرادهای اساسنامه و آغاز فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال و نام‌ نویسی پنچ چهره سرشناس برای حضور در انتخابات اظهار کرد: هنوز ایرادهای اساسنامه برطرف نشده است. مشکل اصلی سر جای خود است و اگر ظرف یک سال آینده رفع نشود، همان آش و همان کاسه است. در این مرتبه حتما تعلیق می‌شویم چرا که فیفا چندین بار به فدراسیون فرصت داده است. واقعا فیفا با فدراسیون فوتبال ایران خیلی خوب همکاری کرده و راه آماده است. فیفا به دنبال ترویج فوتبال و افزایش تعداد کشورهای عضو است و نمی‌خواهد از اعضایش کاسته شود.

نایب رئیس سابق کمیته مسابقات AFC با اشاره به سابقه برخی از نامزدهای کرسی ریاست فدراسیون گفت: سه تن از نامزدهای ریاست فدراسیون سابقه عضویت در هیات رئیسه را دارند و امتحان خود را پس داده‌اند و اگر قرار بود کاری کنند تا الان انجام داده بودند. علی کریمی و مصطفی آجرلو چهره‌هایی هستند که سابقه حضور در هیات رئیسه این فدراسیون را ندارند.

او سلامت مالی را مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب رئیس آینده این فدراسیون دانست و گفت: به نظرم اولین فاکتور برای پست مدیریت در فوتبال یا هر عرصه دیگری، سلامت مالی است. یک مدیر سالم به دنبال دوختن کیسه برای خود، اعضای فامیل و دوستانش نیست. دانش، تجربه، مدیریت و فوتبالی بودن فاکتورهای خوبی است اما اگر مدیری سلامت مالی نداشته باشد، به هیچ دردی نمی‌خورد. باید دید این فاکتور در کدام یکی از این افراد وجود دارد. مدیری مانند آقای صفایی فراهانی در تمام مدتی که در فدراسیون بود، یک ریال هم حقوق نگرفت.

غفاری درباره سابقه غیر ورزشی برخی مدیران و تجربه مدیریتی اندک علی کریمی گفت: اگر بتوانیم فردی را انتخاب کنیم که فاکتور سلامت مالی را داشته باشد، می‌توان باقی موارد را حل کرد. برخی می‌گویند علی کریمی تجربه مدیریت ندارد اما مگر صفایی فراهانی تجربه مدیریت فوتبالی داشت؟ مگر یزدانی‌خرم، رئیس سابق فدراسیون والیبال در آن رشته فعالیت داشت؟ این دو نفر کلاه خود را قاضی کردند و از افراد متخصص برای پیش‌برد برنامه‌های خود استفاده کردند. اگر فرد، سلامت مالی لازم را داشته باشد و این امر به خودش مشتبه نشود که بهترین است و از مشارکت افراد استخوان خرد کرده استفاده کند، می‌تواند موفق شود.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که بعد از گذشت ۵ سال، چه نمره‌ای به کارنامه هیات رئیسه کنونی این فدراسیون و دستاوردها و همین‌طور شکست‌های مختلف می‌دهد، اظهار کرد: کدام دستاوردها را رقم زده‌اند؟ مگر قبل از این جام جهانی نرفته بودیم؟ فوتسال که همچنان در دنیا پنجم است. در فوتبال ساحلی هم همان هستیم. من از یک تا ۲۰، زیر ۱۰ می‌دهم که به معنی مردودی است.

وی در واکنش به شرکت برخی از اعضای هیات رئیسه فعلی در انتخابات گفت: اگر می خواستند کاری کنند، در همین پنج سال انجام می‌دادند. این همه سال کافی نبود؟ سابقه افراد گویای وضعیت موجود و آینده آن‌هاست. وقتی فوتبالیستی در لیگ یک در هر تیمی بیشتر از سه ماه دوام نیاورده و خواهان حضور در لیگ برتر است، باید به او بگویید که بهترین جا برایش لیگ دسته دوم است. قطعا این فوتبالیست در ارزیابی خود اشتباه کرده است. کارنامه این هیات رئیسه مشخص است و نیازی به آزمایش مجدد نیست.

غفاری درباره اینکه اساسنامه معیار مناسبی برای ارزیابی افراد نیست و این وظیفه بر دوش اعضای مجمع است تا بهترین افراد را انتخاب کند خاطرنشان کرد: وظیفه اساسنامه ارزیابی نیست. مجمع باید به بهترین افراد رای بدهد. اگر مجمع متشکل از افراد فوتبالی، ذی‌صلاح و دلسوز باشد، بهترین نفرات انتخاب می‌شوند. اگر اعضای مجمع هم مانند کسانی باشند که در این پنج سال بودند، معلوم است چه اتفاقی می‌افتد. اگر تعداد اعضای مجمع را هم از ۷۰ به ۹۰ نفر برسانید ولی دسوز نباشند، اتفاق مثبتی نمی‌افتد. اصلا ۵۰۰۰ نفر هم شود به درد نمی‌خورد.

او در واکنش به اظهارات یکی از روسای هیات‌های فوتبال مبنی بر اینکه به اعضای مجمع توصیه شده به علی کریمی رای ندهند گفت: صد درصد این موضوع وجود دارد. علی کریمی یکی از بزرگترین منتقدان فدراسیون بوده و در برنامه زنده و روزنامه ها به راحتی فدراسیون و مدیران فعلی را نقد کرده است. معلوم است که دلشان نمی‌خواهد علی کریمی روی کار بیاید.

عضو سابق هیات رئیسه این فدراسیون درباره این که آیا معتقد است علی کریمی می‌خواهد به عنوان یک منتقد وارد فدراسیون شده و با اشراف به مشکلات قصد بهبود اوضاع را دارد اظهار کرد: معمولا کسانی که انتقاد می‌کنند ایرادها را می بینند. در نتیجه کریمی نصف راه را رفته است. یک پزشک بعد از معاینه و انجام آزمایش‌های گوناگون در دو دقیقه نسخه بیمار را می‌نویسد تا معالجه انجام شود. این پزشک راه‌های درمان را بررسی کرده و ایرادها را دیده است و الان باید نسخه را بپیچد. اگر چه علی کریمی سابقه مدیریتی اندکی دارد اما اگر از افراد با تجربه استفاده کند، موفق خواهد شد. همچنین آقای آجرلو در دوران مدیریت در تیم‌های باشگاهی و همینطور معاون ورزشی شهرداری تهران سلامت مالی خود را اثبات کرده و هیچ گونه مشکل مالی در کارنامه ایشان وجود ندارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه