ارسال به دیگران پرینت

تاثیر آلودگی هوا بر بروز نوعی عارضه در کودکان

نتایج یک بررسی نشان میدهد: آلودگی هوا خطر ابتلا به کم خونی را در دوران کودکی افزایش میدهد.

تاثیر آلودگی هوا بر بروز نوعی عارضه در کودکان

 محققان در بررسیهای جدید خود وجود ارتباط میان قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و شیوع عارضه کم خونی در میان کودکان کمتر از پنج سال را تایید کردند.

محققان هندی در بررسیهای خود دریافتند: به ازای هر 10 میکروگرم در متر مکعب افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و قرار گرفتن در معرض آن شیوع عارضه کم خونی 1.9 درصد بیشتر شده و میانگین سطح هموگلوبین 0.07 گرم در دسی لیتر کاهش می یابد.

محققان برای بررسی ارتباط کم خونی با افزایش سطح ذرات کمتر از 2.5 میکرون در هوا به ارزیابی اطلاعات موجود در سال های 2016-2015 پرداختند. همچنین در این مطالعه فاکتورهایی همچون رژیم غذایی، وجود عارضه کم خونی در مادر و شاخص توده بدنی مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، این تیم تحقیقاتی از اطلاعات ماهواره ای برای ارزیابی میزان انباشت آلودگی هوا استفاده کردند.

تجزیه و تحلیل محققان هندی نشان داد: جدا از رژیم غذایی و سایر عوامل شناخته شده در بروز کم خونی مانند کم خونی مادر، آلودگی هوا نقش بسزایی در شیوع کم خونی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، همچنین تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می دهد سطح بالایی از آلودگی هوا با پیامدهای قلبی-عروقی، تنفسی و مرگ و میر همراه است. در کودکان این بحران با کند بودن روند رشد و تولد نوزادانی با وزن پایین مرتبط است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه