ارسال به دیگران پرینت

آلودگی هوای تهران در بدترین حالت ممکن

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آلودگی هوا در تهران تا اواخر وقت پنجشنبه (۲۵ دی ماه) ادامه دارد بنابراین نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها توصیه می‌کند.

 آلودگی هوای تهران در بدترین حالت ممکن

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آلودگی هوا در تهران تا اواخر وقت پنجشنبه (۲۵ دی ماه) ادامه دارد بنابراین نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها توصیه می‌کند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، سوهانک (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲، تربیت مدرس (منطقه ۶)، دانشگاه تهران(منطقه ۶)، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پارک رازی (منطقه ۱۱) و میدان امام خمینی (منطقه ۱۲) ناسالم برای همه افراد است.

اطلاعات ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، پاسداران (منطقه ۳)، ایستگاه‌های پونک، ستاد بحران (منطقه ۷)،‌ گلبرگ (منطقه ۸)،‌ میدان فتح (منطقه ۹)، مسعودیه (منطقه ۱۵) وشهرداری منطقه ۱۹ ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده البته در ایستگاه‌های میدان فتح (منطقه ۹) و شهرداری منطقه ۱۹ میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص هوا ثبت نشده است.

علاوه بر این کیفیت هوا در ایستگاه‌های پیروزی منطقه ۱۳، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۵، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شاد آباد (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۲۰ ، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه ۲۱، شهرداری منطقه ۲۲ وشهرک چشمه (منطقه ۲۲) ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه