ارسال به دیگران پرینت

پرسپولیس مستحق این حجم از انتقاد است؟

یحیی گل‌محمدی و تیمش به علت قرعه نه چندان آسان در هفته‌های اخیر و اتفاقاتی مانند بازی در زمین پر از آب وطنی قائمشهر، با انتقاداتی مواجه شده‌اند که مستحق آن نیستند.

پرسپولیس مستحق این حجم از انتقاد است؟

 پرسپولیس سومین تساوی متوالی خود را در لیگ برتر به ثبت رساند تا در آستانه داربی تهران، گروهی از علاقه مندان به این تیم، به انتقاد از وضعیت کنونی این تیم بپردازند؛ گروهی که نگران از دست دادن پنجمین قهرمانی متوالی است و تساوی‌های پیاپی این تیم، منجر به انتقاد آن‌ها از بازیکنان و کادرفنی شده است.

در واقع سرخپوشان در شرایطی به داربی تهران رسیده‌اند که برای کاهش این انتقادات، نیاز به گلزنی و کسب سه امتیاز دارند اما این اتفاق رفته رفته با بازی‌های سخت‌تر پرسپولیس همزمان شده است. در واقع قابل پیش بینی بود که بعد از توقف مقابل نساجی و ذوب آهن ، سرخپوشان مقابل سپاهان، یکی از مدعی قهرمانی لیگ مشکلاتی داشته باشند.

حالا و بعد از تساوی مقابل سپاهان که با توجه به جریان بازی دروازه پرسپولیس ییش از هر دفعه دیگری تهدید شد، آن‌ها باید به مصاف استقلال، صدرنشین لیگ بروند که رفته رفته از نظر تدافعی و تهاجمی به ثبات رسیده و از انگیزه بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید احتمال کسب سه امتیاز در این دیددار دشوار ار به همین اندازه کاهش داد.

*چرا پرسپولیس دچار انتقادات شد؟

نقطه کلیدی این اتفاقات بازی با نساجی و ذوب آهن است. در واقع اگر سرخپوشان این دو بازی را می‌بردند و در برابر سپاهان به تساوی رضایت می‌دادند، کسی از این تیم انتقاد نمی‌کرد چرا که آن‌ها با حضور بهترین مهاجمان خود در فصول گذشته هم مقابل تیم اصفهانی به مشکل خورده بودند.

بدون شک فوتبال بازی کردن در زمین پر از آب قائمشهر و همینطور غفلت شاگردان یحیی در نگه داشتن سه امتیاز بازی با ذوب اهئ تا دقایق پایانی، کلید مشکلات امروز است که در ادامه با بازی‌های سختی مقابل سپاهان و استقلال همراه شده است و رفته رفته انتقاداتی را متوجه بازیکنان خط حمله و همینطور کادرفنی کرده است.

با این حال، نگاهی به وضعیت تیمی پرسپولیس نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان مسنجم‌ترین تیم لیگ هستند؛ تیمی که در بخش تدافعی هیچ شانسی به رقبا نمی‌دهد و فعلا فقط دو گل خورده را در کارنامه ثبت کرده است. تنها مشکل شاگردان گل‌محمدی خط حمله این تیم است که با یک بدشانسی دیگر و محرومیت آل‌کثیر همراه شده است. دو مهاجم دیگر هم جوان و در سطحی نیستند که این حجم از انتقادات را تحمل کنند و بازی بی‌نقصی را ارائه کنند.

در نتیجه مشکل کنونی نه کادرفنی است و نه در خطوطی جز خط حمله. این تیم همچنان با گل‌محمدی آماده رقابت است و انتقادات بی‌مورد و غیر سازنده، دردی را دوا نخواهد کرد و فقط بازیکنانی مانند مهدی عبدی و آرمان رمضانی را تحت فشار می‌گذارد و تیم را به سمت بحران سوق می‌دهد.

بدون شک بازی با استقلال مهم است اما کار برای یحیی و شاگردانش برای رسیدن به پیروزی در بهترین شرایط هم آسان نیست؛ دقیقا به همان اندازه که استقلال برای شکست دادن پرسپولیس نیاز به تلاش بسیار سختی دارد که تاکنون هیچ تیمی موفق به انجام آن نشده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه