ارسال به دیگران پرینت

فولاد با سلام و صلوات به پلی‌آف آسیا رسید

خوزستان یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان اینکه نمی توان به جایگاه فعلی تیم های فولاد و نفت آبادان در لیگ برتر دلخوش بود، گفت: یادمان نرود که فولاد در لیگ نوزدهم نیز با سلام و صلوات به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رسید.

فولاد با سلام و صلوات به پلی‌آف آسیا رسید

فرزاد آهک پور درخصوص جایگاه تیم های نفت آبادان و فولاد در بالای جدول رده بندی در پایان هفته ششم لیگ برتر، اظهار کرد: نباید چندان به جایگاه تیم های خوزستانی در رده های دوم و سوم جدول رده بندی دلخوش بود و قطعا این دو تیم در کوران مسابقات با مشکلاتی مواجه و دچار فراز و نشیب خواهند شد. نفت و فولاد باید در ادامه به صورتی کار کنند که بتوانند شرایط خود را حفظ کنند، یعنی دو تیم نیاز به ترمیم دارند.

بازی فولاد دلچسب نیست

وی در ادامه نیز با اشاره به عملکرد تیم فولاد، گفت: هر زمان شش تا هفت بازیکن تیم فولاد، خوزستانی بودند من به شخصه تمام بازی های این تیم را می بینم. البته اکنون نیز بازی های فولاد را کاملا پیگیری می کنم اما بازی این تیم دلچسب نیست. فولاد باید تیم خود را در نیم فصل به خوبی تقویت کند، نه این که آبشکِ ۳۶ ساله یا پاتوسی مصدوم را جذب کند. بلکه باید بازیکنانی را به خدمت بگیرد که تمام توان خود را روی تیم بگذارند تا فولاد بتواند در آسیا حرف برای گفتن داشته باشد. متاسفانه هم و غم برخی تیم ها که به باشگاه های آسیا راه پیدا می کنند به دلیل نداشتن برنامه بلند مدت، کسب نتایج آبرومندانه است و به قهرمانی فکر نمی کنند، در حالی که این نگاه اشتباه است. پرسپولیس چهار سال است که روند یکنواخت دارد که آن هم به خاطر داشتن برنامه است اما متاسفانه فولاد فاقد برنامه است و انگار به آن گفته اند که باید در یکی از رده های سوم تا هفتم قرار بگیری. در حالی که نگاه فولاد باید به قهرمانی لیگ برتر باشد زیرا ابزار و امکانات فوق العاده ای در اختیار تیم فولاد است که در اختیار هیچ تیمی نیست.

ضعف دستیاران جواد نکونام

این پیشکسوت فوتبال خوزستان با اشاره به ضعف فولاد در کادر فنی اش، عنوان کرد: به نظر من دستیاران جواد نکونام نمی توانند کمک لازم را به او و تیم فولاد داشته باشند. مثل زمان هایی که نیمکت فولاد در اعتراض با داوری متشنج می شود و کسی نیست که نیمکت تیم را کنترل و مدیریت کند. ضمن این که فولاد باید یک سرپرست باتجربه هم داشته باشد که مدیریت خوبی در تیم و روی نیمکت داشته باشد. در مجموع تشکیلات کادرفنی فولاد جوان و کم تجربه است.

نیاز فولاد به یک فرد بزرگ با افکار بزرگ

وی افزود: البته به فولاد خوشبینم اما خوشبینی من برای قرار گرفتن فولاد در یکی از رده های سوم تا پنجم جدول رده بندی است و پتانسیل قهرمانی ندارد. یعنی نمی تواند در لیگ بیستم علی رغم امکانات و بودجه خوب، به قهرمانی برسد زیرا ابزار مناسب که بازیکنان و کادرفنی مناسب است را در اختیار ندارد. مثلا تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد که آن هم این است که پرسپولیس بزرگی مثل علی پروین را در کنار خود دارد و هیچ کسی جرات ندارد حاشیه ای برای این تیم ایجاد کند اما از وقتی که ناصر حجازی و پورحیدری فوت کردند، بزرگی در تشکیلات باشگاه استقلال وجود ندارد که بتواند نقش علی پروین را ایفا کند. مثل اکنونِ تیم فوتبال فولاد که بزرگی ندارد. به نظر من اکنون تیم فولاد در کادرفنی خود به یک آدم بزرگ با افکار بزرگ نیاز دارد. من فکر می کنم اکنون در باشگاه فولاد می خواهند هر طور که شده بودجه در اختیار را خرج کنند و هدفی پشت آن نیست. در حالی که تیم فولاد باید دارای برنامه مستمر و بلند مدت باشد.

چه کسی قرار است فوتبال زیبا را به فولاد یاد بدهد؟

آهک پور عنوان کرد: فولاد علی رغم این که سایپا را برد، فوتبال قشنگی به نمایش نگذاشت و می خواهم بدانم چه چیزی را به بازیکنان فولاد یاد داده اند و اصلا چه کسی قرار است این فوتبال زیبا را به این نفرات یاد بدهد؟ تیم نکونام محتاطانه بازی می کند و نکونام علم این که در بازی کل زمین را ببیند، ندارد. البته بازیکنان فولاد نمی توانند بازی سرعتی را به نمایش بگذارند، در حالی که شاخصه فوتبال خوزستان، بازی زیبا و تکنیکی است که این فوتبال زیبا را از فولاد ندیده ایم.

فولاد با سلام و صلوات به پلی آف آسیا رسید

وی بیان کرد: فولاد هم تمریناتش را زود شروع کرد و هم بودجه کافی را در اختیار داشت و می توانست در بستن تیم بهتر عمل کند، ضمن این که یادمان نرود که فولاد در لیگ نوزدهم نیز با سلام و صلوات به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رسید. به هر حال تیم های خوزستانی نباید دلخوش به مقطعی نتیجه گرفتن باشند، ضمن این که برای منِ خوزستانی قهرمانی مهم نیست، استمرار حضور خوزستانی ها در تیم های خوزستان مهم است. ضمن این که اگر به بومی ها و داشته هایمان اعتماد کنیم، طبیعتا هزینه تیم‌های‌مان نیز کاهش پیدا می کند. خوزستان سرشار از فوتبالیست با استعداد است اما به اعتقاد من باشگاه فولاد این استعدادها را سوزاند. جای تعجب است که باشگاه فولاد که برای پرورش یک بازیکن بسیار هزینه می کند، در زمان بهره برداری، بازیکن خود را رد می کند و به تیم های دیگر می دهد که با این شیوه کار، یعنی یک جای کار می لنگد.

نفت آبادان در ادامه لیگ توان رقابت ندارد

بازیکن سال های دور تیم های شاهین و جنوب اهواز در ادامه نیز با اشاره به عملکرد تیم نفت آبادان، گفت: نفت آبادان هم علی رغم این که عملکرد خوبی طی هفته های اخیر داشته است، به دلیل دیر بسته شدن و نداشتن بودجه لازم، به نظر من شاید در ادامه لیگ توان رقابت با تیم های دیگر را نداشته باشد. به هر حال این تیم بازیکنان جوانی دارد که ممکن است در این لیگ فرسایشی دچار مشکلاتی شوند.

نتایج نفت تحت تاثیر کاربلدی پورموسوی 

وی افزود: نتایج نفت آبادان در حال حاضر رضایت بخش است و ۹۵ درصد این نتایج به خاطر کاربلدی، دانش و تجربه آقای پورموسوی است. البته پورموسوی هم باید مربیان باتجربه تری در کنار خود قرار می داد تا در شرایط سخت کمک حال او باشند. به نظرم من در کوران مسابقات که یکسری مشکلات خود را نشان می دهد و ممکن است نفت نیز دچار مشکلاتی شود، پورموسوی به دستیاران قوی تری نیاز دارد تا بتوانند در شرایط سخت، گلیم خود را از آب بیرون بکشانند.

نفت نمی تواند مدعی باشد

آهک پور عنوان کرد: به نظر من باتوجه به این که نفت دارای بازیکنان جوان است و احتمالا در ادامه نیز نمی توانند با همین کیفیت کار کنند، این تیم نمی تواند مدعی باشد. نفت به دلیل مشکلات فراوانی که داشت، نتوانست به موقع یارگیری کند و اگر می خواهد همین روند را حفظ کند باید از الان به فکر تقویت تیم در نیم فصل باشد. البته در حال حاضر مسئولان شهر آبادان، به خوبی از نفت حمایت می کنند و دغدغه تیم را دارند و همین می تواند به نفت کمک کند.

اقدام ارزشمند نفت در بها به خوزستانی‌ها

وی گفت: نفت قطعا با این تیم نمی تواند برای قهرمانی بجنگد و باید تقویت شود. من میانه های جدول را برای نفت آبادان پیش بینی می کنم زیرا هم دیر بسته شد و هم امکانات لازم را ندارد اما همین که به جوانان خوزستانی میدان داده، اقدامی ارزشمند است. فوتبال آبادان از قدیم، تکنیکی بوده و اکنون هم تیم نفت فوتبال زیبا و تکنیکی را به نمایش می گذارد و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

کیفیت پایین لیگ بیستم

این پیشکسوت فوتبال در پایان نیز بیان کرد: متاسفانه کیفیت لیگ بیستم بسیار پایین است و بازی های کم گلی داریم، ضمن این که اشرافی هم روی داوری ها نیست و این نیز مزید بر علت شده است که در نهایت بازی های چندان زیبایی را از تیم های لیگ برتری نبینیم. البته نبود تماشاگر هم در بی کیفیتی لیگ بیستم تاثیرگذار بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مشکل فوتبال خوزستان عدم استفاده از مربیان بومی بی ادعا مانند تهامی، عادل حردانی بختیاری زاده ها و.... است که زد و بندهای پشت صحنه بلد نیستند و همچنین اسد جمالی ها حسین ندایی ها و بسیاری از این عزیزان بی ادعا کار بلد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه