ارسال به دیگران پرینت

حذف تدریجی نسخ کاغذی

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به مدت زمان تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت، توضیحاتی در خصوص حذف نسخ کاغذی ارائه کرد.

 حذف تدریجی نسخ کاغذی

دکتر مهدی قنادی  گفت: تعویض دفترچه‌های بیمه پس از شیوع کرونا با مشکلاتی همراه بود و تصمیم گرفتیم برای آن بخش از بیمه شدگان که متولی پرداخت داشتند، مانند کارمندان دولت، افراد تحت پوشش بهزیستی و... دفترچه‌های بیمه را از ابتدای امسال به شرط داشتن برگه سفید تمدید اعتبار کنیم. طی آخرین تصمیم این اعتبار تا تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ برای بیمه‌شدگان دارای متولی پرداخت حق بیمه، تمدید شد.

وی افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند برای کسب اطلاع در مورد تمدید یا عدم تمدید اعتبار دفترچه بیمه خود، با شماره‌گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع(#۱۶۶۶*) استعلام برخط بگیرند. به موسسات هم ابلاغ کرده‌ایم اگر با دفترچه‌ای مواجه شدند که تاریخ اعتبار بر برگه‌های دفترچه تمدید نشده بود، بیمار را پذیرش کنند و بر اساس سامانه‌های موجود نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک از تمدید اعتبار آگاه شده و دارو و خدمت مورد نظر را ارائه دهند.

قنادی درباره زمان حذف دفترچه بیمه کاغذی، اظهار کرد: ما تجربه چک را در بانک‌ها داریم؛ طی سال‌های اخیر استفاده از دسته‌چک کاهش یافته است، ولی به شکل کامل حذف نشده است. در مورد دفترچه بیمه‌ هم این موضوع صدق می‌کند. می‌خواهیم به مرور، نیاز به استفاده از دفترچه کاغذی را کاهش داده و سامانه‌های الکترونیک را جایگزین کنیم. در حال حاضر و پس از اجرای نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد می‌توانیم بگوییم تا کنون در قسمت قابل توجهی آموزش و استفاده از نرم‌افزار صورت گرفته است.

وی افزود: تا آخر سال جاری که در تمام مراکز طرف قرارداد این امکانات فراهم شود، اعلام می‌کنیم دیگر ضرورتی برای اینکه نسخه در دفترچه‌کاغذی نوشته شود وجود ندارد و به مرور استفاده از دفترچه کاهش می‌یابد. البته برای مواقع اضطراری یا زمان‌هایی که اینترنت به هر دلیلی قطع شود، حوادث طبیعی به وجود آید و... احتمال دارد دفترچه کاغذی با برگه‌های کمتر و به شکل محدود صادر کنیم تا اگر سامانه‌ها مشکلی داشتند به صورت مقطعی از دفترچه کاغذی استفاده شود.

قنادی درباره دسترسی بیمه شدگان به پروفایل شخصی خودشان، تصریح کرد: در این مورد هم اقدامات زیادی صورت گرفته است که در حال نهایی شدن است تا دسترسی به بیمه شده هم بدهیم تا اطلاعات نسخ و اسناد قبلی را بر اساس دسترسی به پروفایل شخصی پیگیری کند. با داشتن دسترسی به پروفایل اطلاعات پیشین به شکل کامل در اختیار بیمه شده قرار می‌گیرد؛ در حالی که اکنون برگه سوم نسخه کاغذی که مخصوص بیمار است چندان خوانا نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه