ارسال به دیگران پرینت

استفاده از تجربیات بین المللی، در امور پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی

اولین جلسه کارگروه قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و مدیریت کرونا(طرح شهید قاسم سلیمانی) با حضور دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور و ناظرین این طرح، در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

استفاده از تجربیات بین المللی، در امور پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی

 در ابتدای این جلسه، دکتر حسین عرفانی دبیر قرارگاه پشتیبانی شهید قاسم سلیمانی، ضمن اشاره به اهداف کلی این طرح گفت: هر خانه را یک پایگاه سلامت در نظر گرفتیم در واقع دنبال این هستیم افراد مبتلا را در مراحل اولیه بیماری شناسایی کنیم.

وی در ادامه جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی پرداخت و با اشاره به اهداف و سیاست های این قرارگاه افزود: یکی از اهداف این قرارگاه، ایجاد فضاهای مراقبتی، ایزوله و قرنطینه است، به شکلی که مورد استقبال عموم قرار گیرد.

دکتر کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی ضمن خوش آمدگویی و خداقوت، به تشریح اقدامات انجام شده از ابتدای شروع این قرارگاه پرداخت و گفت: بلافاصله پس از تشکیل کمیته قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی، در راستای تنظیم سند و دستورالعمل اجرایی این طرح، اقدامات لازم را انجام، جلسات متعددی را با حضور کارشناسان متخصص از سازمان اورژانس کشور تشکیل دادیم و در دیداری که با دستگاه های همراه در اجرای این طرح داشتیم، از تجربیات سازمان ها و ارگان ها، حتی از تجربیات در سطح بین المللی هم استفاده کردیم.

وی ضمن تاکید بر حفظ ارزش و کرامت مردم در فضاهای نقاهتگاهی گفت: در بحث ایجاد محیط های قرنطینه، ابتدا هتل ها و مهمانسرا ها را در نظر گرفتیم و در همین راستا در ابتدای امر، مکاتباتی را با وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری انجام دادیم و با مدیران و دبیر انجمن هتلداران ایران جلسه ای برگزار کردیم که اهداف این طرح مورد استقبال آن عزیزان قرار گرفت و در نخستین مرحله همکاری، فهرستی از هتل ها را به قرارگاه پشتیبانی ارائه دادند.

دکتر کولیوند افزود: در جلسه ای با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه، اهداف این طرح را مطرح و ایشان ضمن خرسندی از همکاری، بلافاصله دستورات لازم جهت استفاده از اقامتگاه ها و ظرفیت های آن قوه را در ایجاد نقاهتگاه ها، صادر کردند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی با اشاره به دیدار با وزیر ورزش و رؤسای سازمان اوقاف، ستاد کل نیرو های مسلح، جمعیت هلال احمر، بنیاد مستضعفان و سازمان بسیج جامعه پزشکی، افزود: جهت اجرای هرچه بهتر طرح شهید سلیمانی نیاز به همکاری همه مسئولین و دستگاه ها داریم و این که پای کار باشند و جهادی عمل کنند، این یک طرح ملی و عظیم است، حفظ جان مردم تکلیف ما است و برای آن از جان خود هم خواهیم گذشت.

در ادامه جلسه، اعضای ناظر بر قرارگاه پشتیبانی شهید قاسم سلیمانی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و در مورد چگونگی اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه