ارسال به دیگران پرینت

انگلیس با بدترین بحران اقتصادی ۳۰۰ سال اخیر روبروست

وزیر خزانه داری انگلیس اعلام کرد تا سال ۲۰۲۲ شرایط اقتصادی این کشور به دوره قبل کرونا باز نمی گردد.

انگلیس با بدترین بحران اقتصادی ۳۰۰ سال اخیر روبروست

 وزیر خزانه داری انگلیس با بیان اینکه اقتصاد این کشور امسال ۱۱.۳ درصد کوچک خواهد شد از مواجه شدن اقتصاد این کشور با بزرگ ترین بحران ۳۰۰ سال اخیر خبر داد. وی که در جمع اعضای کمیته بودجه انگلیس حاضر شده بود گفت که تا پایان سال ۲۰۲۲ احتمال بازگشت اقتصاد به سطح پیش از بحران ممکن نخواهد بود و پیامدهای اقتصادی کرونا تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت. 

سوناک با اشاره به حمایت ۲۸۰ میلیارد پوندی دولت از بخش های مختلف اقتصاد دو دوره کرونا از راه اندازی یک بانک جدید با هدف تقویت نقش بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های شمال انگلیس خبر داد. 

پیش از این نیز بانک مرکزی انگلیس در گزارشی هشدار داده بود که اقتصاد این کشور ممکن است با بدترین وضعیت خود از زمان جنگ جانشینی اسپانیا در سه قرن پیش مواجه شود. این بانک در سناریو بدبینانه خود رشد اقتصادی منفی ۳۰ درصدی را در نیمه نخست امسال برای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان پیش بینی افزوده است در سه ماهه دوم سال رشد اقتصادی احتمالا منفی ۲۵ درصد خواهد بود.

این بانک هم چنین نرخ بیکاری انگلیس را ۹ درصد پیش بینی کرده که در صورت تحقق، دو برابر رشد نرخ بیکاری فعلی است. هم چنین ۸۰ درصد شاغلین تحت تاثیر شیوع کرونا با کاهش درآمدهای خود یا تعدیل موقتی مواجه شده اند.  

به گفته بانک مرکزی انگلیس، انتظار می رود روند بازگشت اقتصاد به سطوح عادی خود از نیمه دوم سال به تدریج آغاز شود. اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی انگلیس در همین رابطه گفت: انتظار داریم با پیامدهای بلندمدتی بر روی اقتصاد مواجه شویم اما تاثیر آن ها در بسیاری از سناریوها کم خواهد بود. بیلی با اعلام آمادگی بانک مرکزی برای حمایت همه جانبه از اقتصاد این کشور افزود: حضور نیرومند ما این سیگنال را به بازارها ارسال خواهد کرد که حفظ ثبات اقتصادی تا چه اندازه برای ما اهمیت دارد.  

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه