ارسال به دیگران پرینت

نیروهای مسلح | افزایش بودجه نظامی انگلیس به بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته

نخست وزیر انگلیس از آنچه بزرگ‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری در نیروهای مسلح این کشور از زمان پایان جنگ سرد در ۳۰ سال پیش تلقی می‌شود، حمایت کرد.


 نیروهای مسلح  |  افزایش بودجه نظامی انگلیس به بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته

نخست وزیر انگلیس از آنچه بزرگ‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری در نیروهای مسلح این کشور از زمان پایان جنگ سرد در ۳۰ سال پیش تلقی می‌شود، حمایت کرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است اواخر امروز (پنج‌شنبه) جزئیات یک توافق مالی چهار ساله برای وزارت دفاع را اعلام کند؛ برنامه‌ای که به گفته جانسون ارتش را متحول خواهد کرد و آن را برای تهدیدات بالقوه آتی آماده می‌کند.

بوریس جانسون قرار است به صورت ویدئویی به قانون‌گذاران بگوید که نیروهای مسلح در جریان برنامه‌های کنونی دولت یک بودجه اضافی ۱۶.۵ میلیارد پوندی (۲۱ میلیارد دلاری) دریافت خواهند کرد. این در حالی است که بودجه دفاعی در حال حاضر حدود ۴۲ میلیارد پوند در سال است.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: من این تصمیم را در اوج پاندمی کرونا اتخاذ کردم چرا که دفاع از خاک و قلمرو کشور باید در اولویت باشد. شرایط و اوضاع بین‌المللی نسبت به هر زمان دیگری از بعد از پایان جنگ سرد خطرناک‌تر و رقابتی‌تر است و انگلیس باید در کنار متحدان‌مان بایستد.     

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت، این توافق برای به روز رسانی نیروهای مسلح کافی است اما از پاسخ دادن به این سوال که آیا این بودجه جدید از بودجه کمکی برون‌مرزی انگلیس نشات می‌گیرد یا خیر امتناع کرد.

وی به شبکه اسکای نیوز گفت: این توافق بدان معناست که ما می‌توانیم یک گفت‌وگوی مناسب درباره آنچه جاه‌طلبی‌های جهانی ما محسوب می‌شوند و همچنین چگونگی تخصیص بودجه به آن داشته باشیم. وقتی به خارج از کشور سفر می‌کنم آنچه بسیاری از کشورها از ما می‌خواهند، دانش، تجهیزات و درک ما از چگونگی تامین امنیت و چگونگی تامین تدابیر دفاعی است.

به عنوان بخشی از این بودجه دفاعی جدید، یک آژانس جدید در ارتباط با هوش مصنوعی تاسیس خواهد شد. همچنین یک فرماندهی فضایی قادر به پرتاب نخستین موشک انگلیس در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

اطلاعیه مربوط به این بودجه نظامی تنها یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که جانسون به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا قول داد که انگلیس به عنوان یک متحد نظامی ارزشمند باقی بماند.

دولت انگلیس تاکید کرده که این افزایش بودجه دفاعی جایگاه این کشور به عنوان بزرگ‌ترین هزینه‌کننده دفاعی در اروپا و دومین هزینه کننده دفاعی بزرگ در ناتو را تحکیم خواهد بخشید.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه