ارسال به دیگران پرینت

وضعیت طلای جهانی پس از فروکش کردن تب انتخابات آمریکا

طلا در معاملات جهانی در شرایطی که بازارها روی پیروزی بایدن حساب باز کرده اند، از مزایای ارزان شدن دلار در فضای مبهم ناشی از طولانی شدن شمارش آرا، بهره مند شده است.

وضعیت طلای جهانی پس از فروکش کردن تب انتخابات آمریکا

بهای معاملات طلا روز پنج شنبه روند صعودی را آغاز کرد و قیمت اونس طلا در فضای مبهم ناشی از طولانی شدن شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش ارزش دلار، بیش از ۵۰ دلار افزایش یافت. سپس بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در ۱۹۵۱ دلار و ۳۵ سنت بسته شد و برای کل هفته ۳.۹ درصد افزایش نشان داد که بزرگترین رشد قیمت هفتگی از اواخر ژوییه به این طرف بود.

تازه‌ترین اطلاعات از پنسیلوانیا حاکی است که ۲۰ رای الکترال این ایالت از آن بایدن شده و او رئیس جمهوری منتخب آمریکاست. در ایالت نوادا هم پیروزی بایدن از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید شده و وی امید دارد تا با کسب "بیش از ۳۰۰ رای الکترال" راهی کاخ سفید شود.

افشین نوابی، نایب رییس شرکت بازرگانی فلزات ارزشمند ام کی اس به کیتکونیوز گفت: طلا در پی افت ارزش دلار، بحران کووید ۱۹ و صحبتها درباره بسته محرک مالی، روند صعودی را در پیش گرفته است. تقاضا برای خرید دارایی امن در جریان بوده و سقوط آزاد دلار به این روند کمک کرده است.

وی در ادامه افزود: در صورت ادامه حواشی انتخابات آمریکا و با توجه به موج دوم شیوع ویروس کرونا، اونس طلا ممکن است در هفته جاری به مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند. بازار اکنون در حدود ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۵ دلار قرار دارد و اگر به قیمت بالاتری صعود کند، احتمال شکسته شدن مرز ۲۰۰۰ دلار وجود دارد. مشکلات عمیق اقتصادی در سراسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بسته های محرک مالی به روند صعودی طلا کمک خواهند کرد. نوابی هشدار داد اخبار شکایتهای انتخاباتی و بازشماری آرا ممکن است هفته جاری بازار را تکان دهد و آشفتگیهایی را به همراه بیاورد.

دانیل گالی، استراتژیست کالای شرکت تی دی سکیوریتیز که معتقد است طلا در حال حاضر بیش از حد گران شده است، اظهار کرد: این فلز در سطح ۱۹۸۰ دلار با مقاومت روبروست. به گفته وی، قیمت طلا با نرخهای واقعی تناسبی ندارد و اگر بایدن پیروز انتخابات شناخته شود و اکثریت سنا در دست جمهوریخواهان باشد، به معنای بسته محرک مالی کمتر و بن بست در آینده نزدیک خواهد بود.

انتظارات انتخاباتی

بازارها در هفته جاری روی پیروزی بایدن و کنترل سنا از سوی اکثریت جمهوریخواه حساب باز کرده اند که به معنای اختلاف دیدگاه میان دولت و سنا خواهد بود.

تحلیلگران پیش بینی می کنند دلار با نزدیک شدن به پایان سال نیروی صعودی خود را از دست دهد. در هفته جاری توجه بازارها به انتخابات آمریکا و شانس بایدن برای یک پیروزی قاطع خواهد بود. پس از آن توجهات به آمار همه گیری ویروس کرونا در آمریکا جلب می شود که به رکورد روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ابتلای جدید رسیده است.

اوری شنفلد، اقتصاددان ارشد شرکت CIBC کپیتال مارکتس به کیتکونیوز گفت: افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان بزرگترین چالش را پیش روی اقتصاد قرار می دهد. ما به شکل وسواس گونه ای به مشاهده این آمار نشسته ایم و هنگامی که گرد و خواب انتخاباتی در آمریکا بخوابد، توجه بازار دوباره به همه گیری ویروس کرونا جلب خواهد شد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری از نظر آمار اقتصادی هفته سبکی خواهد بود و آماری نظیر نرخ تورم و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا منتشر خواهند شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه