ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر راه و شهرسازی | بیش از هفت هزار کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور درحال ساخت است که از این میزان، تکمیل و تجهیز سه هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  |   بیش از هفت هزار کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است

خیرالله خادمی روز دوشنبه در آیین ریل گذاری راه آهن همدان- سنندج افزود: در بخش توسعه ریلی اقدامات بزرگی در کشور در حال انجام و این سرعت عمل اجرایی، در کشور ما سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۶  نقطه کشور عملیات ریل گذاری در حال انجام است، اظهار داشت: با تامین تجهیزات و تولید ریل ملی، در داخل کشور، توسعه راه آهن روز به روز شتاب بیشتری می‌گیرد.

خادمی با بیان اینکه رسیدن ریل به همدان سر آغاز توسعه ریلی غرب کشور شد، ادامه داد: راه آهن همدان-سنندج و همدان-کرمانشاه در توسعه ریلی غرب کشور بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: امسال با وجود همه گرفتاری هایی که در کشور است، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ساخت راه آهن همدان-سنندج اختصاص یافت.

وی ادامه داد: پرداخت صورتحساب پیمانکاران این طرح به موقع انجام می شود تا کار یک روز هم تعطیل نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: در توسعه شبکه آزادراهی کشور یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در دست ساخت است که امسال و سال آینده ۶۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بیشتر طرح های آزادراهی در دست ساخت، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند.

خادمی پیش بینی کرد: برای امسال و سال آینده نزدیک به یک هزار و ۸۶۰ کیلومتر از بزرگ راه های مهم کشور تکمیل شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به تنگنای مالی کشور طرح های عمرانی و زیرساختی کشور بر اساس اولویت و اهمیت به بهره برداری می رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور تاکید کرد: طرح های جهش تولید تا پایان سال به موقع تحویل مردم داده می شود.

استاندار کردستان نیز در این آیین گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی، بخش‌های توسعه راه، راه آهن و فرودگاه استان کردستان بررسی می‌شود.

بهمن مرادنیا افزود: هیات دولت در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه راه، راه آهن و تامین آب به کردستان توجه ویژه ای داشته است.

وی اظهار داشت: این طرح(راه آهن همدان- سنندج) اگر تا زمان تعیین شده به استان کردستان برسد موجب خوشحالی مردم می شود.

مرادنیا عنوان کرد: شرکت های سی.بی.جی، آستان قدس رضوی و چاوش‌راه، به عنوان پیمانکاران این طرح تلاش زیادی دارند و به همت آن‌ها این طرح تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح دوشنبه بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان - سنندج(قطعه یک) در محدوده شهر همدان و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) مستقیم با بالگرد عازم شهر سقز در استان کردستان ‌شد.

راه آهن همدان-سنندج به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که بخش تهران - همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

مسیر خط ریلی همدان - سنندج با گذر از شهرهای بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی می‌شود.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

طول طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۱۵۰ کیلومتر است که ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه