ارسال به دیگران پرینت

مخالفت دولت آمریکا با پروژه کابلی گوگل و فیس بوک

گوگل و فیس بوک در پی مخالفت دولت ترامپ، از طرح کابل زیردریایی میان آمریکا و هنگ کنگ منصرف شده و پیشنهادهای جدیدی مطرح کردند.

مخالفت دولت آمریکا با پروژه کابلی گوگل و فیس بوک

 عقب نشینی گوگل و فیس بوک پس از این روی داد که دولت ترامپ اعلام کرد ممکن است چین از این لینک برای جمع آوری اطلاعات از آمریکاییها استفاده کند. این شرکتها به سرعت دست بکار شده و پیشنهادهای جدید شامل کابل زیردریایی به تایوان و فیلیپین را مطرح کردند. پیشنهاد جدید شامل شرکت هنگ کنگی "پسیفیک لایت دیتا کامونیکیشن" که به عنوان شریک در طرح اولیه حضور داشت و هدف نگرانی آژانسهای امنیتی آمریکا قرار گرفت، نیست.

تحولات اخیر ناشی از اوج گیری تنشها میان آمریکا و چین بر سر اختلافات متعدد شامل اقدامات چین در هنگ کنگ، اتهام آمریکاییها درباره احتمال استفاده از محصولات های تک چین برای جاسوسی و شیوع ویروس کرونا است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، رویکرد سخت گیرانه تری در خصوص چین اتخاذ کرده است.

این شرکتهای فناوری پروژه شبکه کابلی پسیفیک لایت را در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد کردند که شامل هر سه مقصد در منطقه اقیانوس آرام بود. اما آژانسهای امنیتی و وزارت دادگستری آمریکا در ۱۷ ژوئن از کمیسیون ارتباطات فدرال خواستند با اتصال کابلی به هنگ کنگ مخالفت کند و دلیل آن را امکان دسترسی چین به اطلاعات شخصی آمریکاییها عنوان کردند. این آژانسها اعلام کردند شرکت "پسیفیک لایت دیتا کامونیکیشن" زیرمجموعه گروه رسانه و مخابرات دکتر پنگ است که با سرویسهای امنیتی و جاسوسی چینی ارتباط دارد.

با این حال آژانسهای امنیتی به این کمیسیون توصیه کردند با بخشی از پروژه که مربوط به کابل متصل کننده آمریکا به تایوان و فیلیپین بود، موافقت کند. گوگل در آوریل اجازه یافت بخش مربوط به تایوان این پروژه را به مدت شش ماه اداره کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در ایمیلی اعلام کرد ما به همکاری از طریق کانالهای موجود برای دریافت مجوزهای احداث کابل برای کابلهای زیردریایی مان ادامه می دهیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه