ارسال به دیگران پرینت

افزایش برخی بیماری های کبدی دردوران کرونا

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: برخی بیماری‌های کبدی در دوران کرونا شدت یافتند، به عبارتی کووید ۱۹ در روند صعودی این بیماری‌ها موثر بوده‌است.

 افزایش برخی بیماری های  کبدی  دردوران کرونا

دکتر سید موید علویان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد عصر سه شنبه اظهار داشت: افزایش آنزیم های کبدی و چاق شدن بیشتر افراد از موضوعات ناخوشایند دیگری است که در این دوران در کشور مشاهده می شود.

وی ادامه داد: کاهش فعالیت بدنی به دلیل حضور بیشتر افراد در منازل و مصرف غذاهای چرب و شیرین از مهم ترین دلایل افزایش بیماری های کبدی به خصوص کبد چرب است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تاکید کرد: هرچند توصیه اکید در این مدت در خانه ماندن افراد است اما آنها می توانند در مکان های خلوت، پیاده رویی کنند تا از شیوع کبد چرب جلوگیری کنند.

علویان با یادآوری این که بیماری های کبدی در ابتدا هیچ علامتی ندارند، گفت: افراد کم تحرک یا کسانی که غذاهای نشاسته ای می خوردند یا تمایل فراوانی به شیرینی و شکلات دارند یا قلیان و سیگار مصرف می کنند باید بیشتر مراقب خود باشند.

وی تاکید کرد: با ورزش می توان جلوی ابتلا به کبد چرب را گرفت لذا به مردم توصیه می شود حداقل پیاده رویی روزانه را در دستور کار خود قرار دهند تا از آسیب های این بیماری در امان باشند.

شکر برای کبد سم است 

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد، شکر را برای کبد سم توصیف کرد و از مردم خواست تا حد ممکن از مصرف قند و شکر خودداری کنند تا آسیب جدی به کبد آنان وارد نشود.

علویان همچنین گفت: مصرف قند و شکر در ایران بیشتر از میانگین جهانی است و این روند می تواند آسیب جدی برای کبد به همراه داشته باشد.

وی به مردم توصیه کرد که سبزیجات بیشتری مصرف کنند و در غذاهای خود از زردچوبه بیشتر استفاده کنند که این محصولات برای حفظ سلامتی افراد مفید است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه