ارسال به دیگران پرینت

۷۰ درصد ذخایر سدهای خراسان رضوی آب دارند

در مدت مشابه پارسال به طور میانگین ۵۸ درصد سدهای این استان پرآب بود.

 ۷۰ درصد ذخایر سدهای خراسان رضوی  آب دارند

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ذخایر سدهای این استان آب دارد.

علیرضا طاهری روز جمعه در گفت و گو افزود: بیش از هزار و ۱۰۱  میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای این استان جمع شده است که بیش از ۷۱۷ میلیون متر مکعب آن از ابتدای سال جاری به سدهای استان وارد شده است.

وی از رشد ۱۲ درصدی ذخیره آب در سدهای خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت مشابه پارسال به طور میانگین ۵۸ درصد سدهای این استان پرآب بود.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ظرفیت ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

وی افزود: هم‌اکنون ۷۲ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته  ۶۱ درصد بود.

طاهری گفت: در فصل بهار امسال ۱۱ سد در استان خراسان رضوی از جمله سدهای ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان سرریز شد.  

وی افزود: هم‌اکنون ذخیره آب ۱۵ سد در این استان بیش از ۷۰ درصد گزارش شده که بیشترین ذخیره اب در سدهای کمایستان جغتای و دولت آباد چناران است

.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه