ارسال به دیگران پرینت

انتشار پیش‌نویس برنامه‌های "جو بایدن":

بازگشت به برجام و گفتگو با ایران

با این پیش‌نویس اصول و محورهای اصلی برنامه‌های دولت احتمالی جو بایدن در حوزه های اقتصاد داخلی و سیاست خارجی مشخص شده است.

بازگشت به برجام و گفتگو با ایران

برنامه "جوبایدن" نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی در قالب یک پیش‌نویس 80 صفحه‌ای تدوین شده و قرار است در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ماه آتی در شهر " میلواکی" ایالت "ویسکانسین" آمریکا به تصویب اعضای ارشد حزب دموکرات برسد.

 در این پیش‌نویس که در قالب برنامه حزب دموکرات منتشر شده در بخش سیاست خارجی بر ضرورت بازگشت ایالات متحده آمریکا به توافق برجام و کنار گذاشتن سیاست تغییر رژیم در ایران و گفتگو با ایران بر سر مسایل و مشکلات منطقه‌ای تاکید شده است.

با این پیش‌نویس اصول و محورهای اصلی برنامه‌های دولت احتمالی جو بایدن در حوزه های اقتصاد داخلی و سیاست خارجی مشخص شده است.

انتشار پیش‌نویس برنامه‌های

این پیش‌نویس مسیر فعلی دولت ترامپ با ایران را در مسیر تغییر رژیم و جنگ توصیف کرده و تاکید دارد دولت دموکرات از مسیر جنگ با ایران تغییر جهت داده و به سمت "تنش‌زدایی، دیپلماسی هسته‌ای و گفتگوهای منطقه‌ای" حرکت خواهد کرد.

همچنین در این پیش‌نویس تاکید شده ایالات متحده آمریکا نباید در مسیر تغییر رژیم در سایر کشورها حرکت کند و بر این اساس حزب دموکرات در ارتباط با ایران هم سیاست تغییر رژیم را رد می‌کند.

با این حال در این سند نگرانی‌های اصلی آمریکا از ایران در قالب محورهایی چون وضعیت حقوق بشر در ایران، توسعه طلبی منطقه‌ای و برنامه موشکی احصاء شده است.

این سند برجام را به عنوان یک دستاورد دیپلماسی جمعی بین‌المللی مورد ستایش قرار داده و تاکید کرده برجام نقطه آغاز روند دیپلماسی با ایران بوده است نه نقطه پایانی آن.

تدوین کنندگان این سند راهبردی که گروهی از بلندپایه ترین سیاستمداران طیف‌های مختلف داخل حزب دموکرات بوده‌اند، در این سند خواهان گفتگو با ایران بر سر تمدید محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در قالب برجام شده‌اند.

نتایج نظر سنجی‌های مختلف ملی در آمریکا حاکی از پیشتازی 10 درصدی جو بایدن بر ترامپ است.

اصول سیاست‌های حزب دموکرات درباره ایران و خاورمیانه در 2 صفحه پایانی 79-80 این سند قابل دسترس است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه