ارسال به دیگران پرینت

آتش‌سوزی |مقصر حادثه حریق در جنگل‌های پره‌سر شناسایی شد

فرماندار شهرستان رضوانشهر از مهار کامل آتش‌سوزی جنگل‌های پره‌سر خبر داد و گفت: مقصر این حادثه آتش‌سوزی شناسایی شده و قرار است پس از تشکیل پرونده توسط نهادهای مربوطه دستگیر شود.

آتش‌سوزی |مقصر  حادثه حریق در جنگل‌های پره‌سر  شناسایی شد

محمدمهدی مظفری در رشت از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پره‌سر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر و با تلاش مسئولان و ماموران منابع طبیعی شهرستان توانستیم آتش‌سوزی را مهار کنیم اما همچنان نیروهای ما در منطقه مستقر هستند تا از بروز حادثه دیگر جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های پره‌سر سطحی بوده و قسمت بالایی درختان درگیر آتش نشده است بیان کرد: بیشتر درختان شکسته شده دچار حریق شدند و طی این حادثه 3 هکتار از جنگل‌های پره‌سر دچار آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های پره‌سر همه ساله به‌علت جنس درختان این منطقه دچار حریق می‌شوند تصریح کرد: درختان سوزنی برگ در این منطقه که غیر بومی نیز هستند به‌علت نوع برگ خود زود مشتعل می‌شوند و ما همه ساله با مشکل حریق مواجه هستیم.

مظفری علت نخست ایجاد این حریق را عامل انسانی ذکر کرد و ابراز داشت: طی بررسی‌هایی که انجام دادیم این شخص بومی این منطقه است و در حال حاضر شناسایی شده و قرار است پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده و به جرایم او رسیدگی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر نیز در این‌باره بیان کرد: در حال حاضر آتش‌سوزی این منطقه مهار شده اما همچنان در آنجا حضور داریم تا کنده‌هایی که از آنها دود بلند می‌شود به‌طور مجدد دچار حریق نشوند.

محمدجعفر گل محمدی با تاکید بر اینکه یک نفر به‌عنوان مقصر این حادثه شناسایی شده و باید به مراجع قضایی معرفی شود گفت: این شخص که از بومیان همین منطقه است با انگیزه انتقام‌گیری از پرونده قاچاقی که در گذشته اداره منابع طبیعی رضوانشهر برای وی تشکیل داده بود اقدام به این کار کرد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه