ارسال به دیگران پرینت

بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه درباره ایران

در متن بیانیه تروئیکای اروپا آمده است: ▪️ فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده مایلند از جدیدترین گزارش مدیر کل [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] (GOV/2020/26) و همچنین برگزاری "نشست توجیهی فنی" توسط معاون مدیر کل تشکر کنند.

بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه درباره ایران

▪️ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بابت انجام مأموریت خود در زمینه راستی‌آزمایی اجرای برجام توسط ایران با بی‌طرفی و حرفه‌‌ای‌گری تقدیر می‌کنیم.

▪️برای رویکردی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام کارش پیش گرفته ارزش زیادی قائلیم و از گزارش‌های منظم و عینی آژانس استقبال می‌کنیم.

▪️به عنوان طرف‌های برجام تداوم حمایت خود از این توافق و تعهدمان برای همکاری در جهت حفظ و اجرای کامل آن را یادآور می‌شویم.

▪️ما به شدت از نقض تعهدات هسته‌ای توسط ایران که تبعات جدی و برگشت‌ناپذیر اشاعه‌ای داشته نگران هستیم.

تروئیکای اروپا با توجه به انجام اقدامات مغایر با برجام توسط ایران، روز ۱۴ ژانویه "مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام" را فعال کرد.

▪️ما این کار را از سر حسن نیت و به امید یافتن راهی برای یافتن راهی دیپلماتیک جهت حرکت رو به جلو، در حین حفظ توافق انجام دادیم.

▪️ما به صراحت گفته‌ایم که هدف کلی ما یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بازگرداندن ایران به پایبندی [به توافق] است و این تصمیم به معنای قدم گذاشتن در مسیر خودکارِ منتهی به شورای امنیت سازمان ملل نبود.

▪️ما ایران را به تعامل سازنده در این خصوص طی رایزنی‌های جدی با ما و طرف‌های باقی‌مانده در برجام ترغیب می‌کنیم.

▪️ما در ابراز تأسف و نگرانی در خصوص خروج آمریکا از برجام و من‌جمله عدم تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به پروژه‌های منع اشاعه که از بخش‌های کلیدی برجام بوده و به تأیید قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت رسیده همواره صراحت داشته‌ایم.

▪️در کسوت تروئیکای اروپا ما رفع تحریم‌ها به نحو پیش‌بینی‌شده در برجام را ادامه داده و با عملیاتی کردن کامل اینستکس تلاش‌هایی اضافه برای تسهیل تجارت مشروع با ایران انجام داده‌ایم

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه