ارسال به دیگران پرینت

ممنوع شدن ورود اتباع افغانستانی به ایران از گذرگاه دوغارون

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: باتوجه به گسترش بیماری کرونا در این شهرستان و طی آخرین ابلاغ ستاد کرونای کشور ورود اتباع کشور افغانستان از سمت مرز دوغارون به داخل ایران به طور موقت ممنوع شد.

ممنوع شدن ورود اتباع افغانستانی به ایران از گذرگاه دوغارون

سرهنگ علی اکبر قربانی افزود: پلیس گذرنامه با توجه به حساسیت موضوع طبق ابلاغ کشوری تا اطلاع ثانوی از ورود اتباع افغانستان به غیر از رانندگان در حوزه صادرات، ترانزیت و واردات ممانعت خواهد کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به گسترش بیماری کرونا در شهرستان تایباد طی چند روز اخیر درصورتی که این بیماری همچنان روند افزایشی داشته باشد تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: اگر شهروندان تایبادی نکات مورد تاکید ستاد کرونای این شهرستان را رعایت نکنند مجبور به اجرای سخت طرح‌های فاصله گذاری در این شهرستان خواهیم شد.

قربانی افزود: از روز گذشته طرح محدودیت ورود خودروهای سواری از سمت شهرستانهای تربت جام، خواف و مرز دوغارون به داخل شهر تایباد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی چند روز گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در این شهرستان ازدیاد یافته است از این رو از شهروندان تایبادی تقاضا می شود که نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیر مجاز در شهر خودداریکنند و در صورت تردد در معابر شهری از ماسک استفاده کنند.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر ایرانی و خارجی از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۷۴ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۴۲۵ تن رسید.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه