ارسال به دیگران پرینت

وزیر آموزش‌وپرورش:

اطلاع رسانی سیاست‌های آموزش‌وپرورش درباره چگونگی پایان سال تحصیلی

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه ایمنی امتحانات نهایی دانش‌آموزان با رعایت حداکثری موازین بهداشتی رعایت می‌شود، گفت: آزمون‌های دروس عملی هنرستان‌ها حضوری برگزار خواهد شد

 اطلاع  رسانی  سیاست‌های آموزش‌وپرورش درباره چگونگی پایان سال تحصیلی

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به تمهیدات بهداشتی برای برگزاری امتحانات نهایی پایان سال تحصیلی، با بیان اینکه به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم و فصل برگزاری امتحانات است، افزود: برای رفع سؤالات و ابهامات دانش آموزان و اولیا و معلمان فرصتی است تا سیاست‌های آموزش‌وپرورش درباره چگونگی پایان سال تحصیلی را به اطلاع و آگاهی عموم برسانم.

وی اظهارکرد: با پدیده غیرمنتظره کرونا نظام آموزشی تحت تاثیر قرار گرفت و سیاست اصلی ما در این شرایط مراقبت از سلامت دانش آموزان بود و به همین دلیل مدارس تعطیل شد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه دورنمای روشنی از شرایط شیوع کرونا نداشتیم، گفت: لازم بود برای جلوگیری از وقفه آموزشی تدابیری همچون پخش برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون، طراحی شبکه شاد، تولید بسته‌های خودآموز آموزشی و در انتها تعیین زمان  مراجعه حضوری به مدارس فراهم شود تا دانش آموزان امکان طرح سؤال داشته باشند و معلمان به ابهامات آن‌ها پاسخ دهند.

حاجی میرزایی با قدردانی از همکاری اولیا، دانش آموزان و معلمان، تصریح کرد: اکنون آماده برگزاری امتحانات هستیم و باید تلاش کنیم پایان اطمینان‌بخش و ایمنی را برای سال تحصیلی فراهم کنیم تا با بیشترین راندمان و بهره سال تحصیلی به پایان برسد و پس‌ازآن به‌سرعت آمادگی‌های لازم را برای شروع سال تحصیلی کسب کنیم.

باید زندگی کردن، آموختن و کارکردن کنار کرونا را یاد بگیریم

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهارکرد: براساس برآوردهای کارشناسان جهانی سازمان‌های بهداشتی و کارشناسان امر، نمی‌دانیم تا چه زمانی شیوع ویروس کرونا ادامه یابد لذا باید تلاش کنیم زندگی کردن، آموختن و کار کردن کنار کرونا را یاد بگیریم.

حاجی میرزایی بیان کرد: نمی توانیم زندگی، اقتصاد و آموزش را تعطیل کنیم و فرصت تحصیل دانش آموزان را تباه کنیم لذا باید دنبال راه حل‌هایی باشیم که با حفظ سلامت دانش آموزان استمرار آموزش را نیز دنبال کنیم.

وی با تاکید براینکه، باید ظرفیت خود را بالا ببریم، اضافه کرد: دانش آموزان باید بتوانند در مواجه با شرایط مختلف از سلامت خود مراقبت کنند و خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش هم از سلامت دانش آموزان مراقبت کنند.

وی بابیان اینکه باوجود واقعیت کرونا باید جریان آموزش را استمرار دهیم، گفت: تلاش می‌کنیم با رعایت حداکثری ایمنی امتحانات را برگزار کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه، دو پایه نهم و دوازدهم امتحانات سرنوشت‌ساز دارند اظهارکرد: تشخیص دادیم که آزمون‌های دو پایه به‌صورت حضوری برگزار شوند، لذا دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ‌ شده است که فاصله بین دانش آموزان رعایت شود و از تراکم دانش آموزان پیشگیری کنند.

تمامی حوزه آزمون‌های امتحانات نهایی قبل و بعد از امتحان باید ضدعفونی شوند

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم از امروز(شنبه) آغاز شد، گفت: آزمون پایه دوازدهم از هفدهم خردادماه آغاز خواهد شد و تمام حوزه‌های برگزاری امتحانات باید ضدعفونی شوند و پس از برگزاری نیز مجدداً ضدعفونی شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: همه دانش آموزان باید با ماسک حضور داشته باشند و اگر دانش آموزان ماسک نداشته باشند، مدرسه ماسک برای آنان تهیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به مدیران مدارس تاکید شده است که محیط به گونه‌ای آماده شود که دانش آموزان با مشکلی مواجه نشوند.

حاجی میرزایی بیان کرد: همه تمهیدات را به عمل آوردیم تا خطری متوجه دانش آموزان نباشد و اگر این آزمون‌ها حضوری انجام شود برای رعایت مصالح عمومی دانش آموزان مفیدتر است.

وی تأکید کرد: امتحانات سایر پایه‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و براساس ارزیابی‌های معلمان از دانش آموزان صورت می‌گیرد، چراکه از اسفندماه تاکنون معلمان در ارتباط با دانش آموزان بودند و کل محتوای آموزشی از طریق تلویزیون و بستر شاد ارائه‌ شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در کانال‌های مربوطه به شبکه شاد از پایه اول تا دوازدهم کلیه دروس بارگذاری شده است و فرصت رفع ابهام و اشکال برای برطرف کردن اشکالات بوده است و معلمان از طریق کارهای عملی و ارزیابی عمومی نمرات آنان را در نظر می‌گیرند و اعلام می‌کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به دروس فنی و حرفه‌ای و آزمون‌های هنرستان‌ها، اظهار کرد: آزمون‌هایی که الزاماً باید عملی برگزار شود و توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش آموزان سنجیده شود حتماً حضوری انجام خواهد شد لذا زمان آموزش افزایش پیدا کرده است تا دانش آموزان با مراجعه این آموزش‌ها را در کارگاه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی ببینند.

وی در خصوص نحوه ارزشیابی در دوره ابتدایی نیز گفت: در دوره ابتدایی ارزشیابی توصیفی خواهد بود و در پایه اول ابتدایی اعلام کردیم که معلمان باید مطمئن شوند که دانش‌آموز پایه اول توانایی‌های خواندن و نوشتن و حساب کردن را به طور کامل یاد گرفته باشند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه