ارسال به دیگران پرینت

عذرخواهی رسمی دانشگاه تهران نسبت به اهانت یکی از اساتید این دانشگاه به دانشجویان

در پی انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در فضای مجازی که ظاهراً در کلاس درس آموزش مجازی خود، برخورد و گفتاری نامتعارف با دانشجویان داشته است، مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران توضیحاتی در این باره بیان کرد.


عذرخواهی رسمی دانشگاه تهران نسبت به اهانت یکی از اساتید این دانشگاه به دانشجویان

در پی توهین یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران به دانشحویان سید احمدرضا خضری گفت: بلافاصله پس از انتشار این فایل، با دستور ریاست محترم دانشگاه، موضوع تحت بررسی قرار گرفت و پس از ارجاع این موضوع به پردیس ابوریحان و انجام بررسی‌های اولیه توسط مرکز فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه، متأسفانه صحّت انتساب این فایل به یکی از اعضای هیأت علمی این پردیس مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: دانشگاه تهران، صرف‌نظر از هر دلیلی که موجب سر زدن این رفتار از یکی از اعضا هیأت علمی‌اش شده است، عمیقاً از رخ دادن این رفتار اظهار تأسف نموده و به سهم خود از عموم دانشجویان عزیز، استادان و جامعه علمی کشور به دلیل رفتار خارج از شأن این عضو هیأت علمی، عذرخواهی می‌کند.

مشاور رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: پس از تأیید صحت انتساب این فایل، معاونت آموزشی دانشگاه بلافاصله به دستور ریاست محترم دانشگاه، ادامه تدریس این عضو هیأت علمی را متوقف نموده و موضوع را از طریق اتوماسیون اداری دانشگاه به ایشان ابلاغ کرده است؛ بنابراین تا رسیدگی به تخلف صورت گرفته و اعلام نتیجه، این فرد اجازه تدریس در دانشگاه را نخواهد داشت.

خضری با اشاره به دیگر پیگیری‌های صورت گرفته درباره موضوع، خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع و بنا به درخواست شورای صنفی دانشجویان و پس از تأیید واحد محل خدمت عضو هیأت علمی یاد شده، بر اساس مقررات دانشگاه و آموزش عالی، تخلف ایشان با قید فوریت، به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیأت علمی ارجاع و مقرر شده است این هیأت در اسرع وقت و بر اساس مقررات به این تخلف رسیدگی نماید. بدیهی است نتایج بررسی هیأت مذکور، بلافاصله به اطلاع عموم دانشگاهیان عزیز خواهد رسید.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه در پایان تأکید کرد: برای دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، هیچ‌گونه رفتاری که شئون دانشگاه، دانشجویان و دانشگاهیان را خدشه‌دار نماید، از هیچ‌کس پذیرفته نیست. از این‌رو به این عضو هیأت علمی توصیه می‌نماید مراتب عذرخواهی از رفتار و گفتار خارج از عرف خود را رسماً اعلام نماید؛ همان‌طور که مسئولان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران به عنوان محل خدمت این عضو هیأت علمی نیز، در ساعات اولیه انتشار این فایل، عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرده‌اند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه