ارسال به دیگران پرینت

راهنمای سفر به سمنان

سمنان شهری با قدمت طولانی است. این شهر یکی از شهرهای برتر گردشگری ایران در شمال شرقی کشور است.

راهنمای سفر به سمنان

 

سمنان شهری با قدمت طولانی است. این شهر یکی از شهرهای برتر گردشگری ایران در شمال شرقی کشور است. در میان بسیاری از مقصدهای گردشگری بی‌نظیر آن، مساجد، زیارتگاه‌ها، بازارها و مکان‌های تاریخی دیگر وجود دارد که همگی ارزش دیدن دارند. اگر می‌خواهید به بازدید برخی از کویرهای مشهور جهان بپردازید، می‌توانید به دشت کویر و ریگ جن بروید که درست در حاشیه شهر واقع شده‌اند. وقتی به سمنان سفر می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که فرصتی برای بازدید از این شهر را از دست نخواهید داد. با خرید بلیط اتوبوس تهران به سمنان از علی بابا می‌توانید از این شهر جذاب دیدن کنید.

 

بازدید از اماکن تاریخی، لذت بردن از غذاهای محلی و خرید از جمله کارهایی است که در سمنان می‌توانید از انجام آنها لذت ببرید. مسجد جامع سمنان، گرمابه پنجه و کاروانسرای اهوان مکان‌هایی هستند که باید در این شهر از آنها بازدید کنید. در حالی که در سمنان هستید، فراموش نکنید که شیرینی معروف آن به نام کوماج را امتحان کنید تا بتوانید از فرهنگ خوراکی ایرانی لذت ببرید.

برای بازدید از بازارهای زیبای صنایع‌دستی که می‌توانید به عنوان سوغات سمنان خریداری کنید، باید از بازار زیبای شهر که بسیار هیجان‌انگیز است، بازدید کنید. با خرید بلیط اتوبوس تهران به سمنان از علی بابا از دیدنی‌های این شهر بازدید کنید.

مسجد جامع سمنان

 

تاریخچه

شهر سمنان مرکز استان سمنان است و در متون تاریخی به «کومش» یا «قمش» معروف شده است و در اوستا به «ورن» یا «ورنه» نیز معروف است. از لحاظ جغرافیایی، این شهر در جنوب رشته‌کوه البرز و شمال دشت کویر، در مسیر تهران به جاده خراسان، در بین شهرهای دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر قرار دارد. سمنان دارای آب و هوای خشک و معتدل با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. محققان به دلیل تنوع لهجه، سمنان را «جزیره لهجه» نامیده‌اند. مردم حتی در محله‌های سمنان لهجه‌های مختلفی صحبت می‌کنند. 

این شهر دارای هفت محله مشهور است که عبارتند از: اسفنجان، لاتیبار، شاهرود، ناصر، زاوه‌گان، کوهمغان و کدیور. سمنان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که خیلی از آنها معروف نیستند. با خرید بلیط اتوبوس تهران به سمنان از علی بابا سفر به این شهر دیدنی را برای خود راحت‌تر کنید.

شما می‌توانید از طبیعت فوق العاده از شهرستان‌های استان سمنان لذت ببرید و همچنین اقلیم‌های مختلفی را تجربه کنید. برخی از مهمترین اماکن دیدنی شهر عبارتند از: مسجد امام، خانقاه شیخ علاء الدوله، دروازه ارگ​​، کاروانسرای شاه عباسی، حمام حضرت، بازار سمنان، خانه رجبی، آرامگاه پیر ناج‌الدین، ​​خانه داوودی و قلعه‌هایی در نزدیکی آن، کویر جنوبی شهر و روستاهای آن، چشمه‌های آب گرم شهر، آرامگاه پیامبران، منطقه آهووان و کاروانسرای آن.

 

کجا بمانیم؟

هتل‌های خوب و معقولی در سمنان وجود دارند که می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید که بهترین آنها ققنوس، برج سفید، جهانگردی، گل خانه هستند. اصطلاحاتی از هتل‌ها که ممکن است برای رزرو اتاق به کار بگیرید

 

چی بخوریم؟ کجا بخوریم؟

سمنان به دلیل غذاهای محلی خود شناخته شده است که برنج ماده اصلی آنها است. معروف‌ترین غذای سمنان سبزی پولو است که با گوشت و ترشی سرو می‌شود. این شهر دارای رستوران‌های بسیار خوبی از جمله: پارس، ایرانگردی، جهانگردی، دارچین، چشمه، چوتا، افروز، بابا گلشن و آبشار است. اگر به خوردن غذاهای فست‌فودی علاقه دارید می‌توانید به رستوران‌های پوپک، ستاره شهر، وشنا و رستوران‌های شب بروید.

بازار سمنان

 

نوشیدنی‌ها (نوشابه‌های نرم)

اگر دوست دارید در کافه‌ها وقت بگذارید، سمنان بهترین شهر برای شما است. کافه‌های خوبی در سمنان وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید و از وقت خود لذت ببرید. برخی از بهترین کافه‌های شهر عبارتند از: سناتور، کومش، رادیو، کنج، خنار، کاف، تارا، صدف، اردیبهشت و خونگی. فراموش نکنید که به فروشگاه شانار بروید و بستنی خوشمزه و آب میوه‌های آن را امتحان کنید.

از سمنان چه بخریم؟

سمنان مانند سایر شهرها سوغات خاص خود را دارد. معروف‌ترین سوغات این شهر نان‌های محلی مانند نان شیرمال و کوماج است. انار، انجیر و پسته از دیگر سوغاتی‌های خوشمزه سمنان هستند. نمد، سفال، کاشی‌کاری، نساجی و فرش از دیگر سوغاتی‌های سمنان به شمار می‌روند. همه این سوغات‌ها را می‌توانید از بازار سمنان خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید بلیط قطار تهران به سمنان از علی بابا، اطلاعاتتان را در مورد این شهر تاریخی کامل کنید.

نمای خارجی Qale Bala را ببینید

بهداشت و مراقبت

وقایع و بیماری‌های غیر منتظره در طول سفر اجتناب ناپذیر است. بنابراین شما نیاز به اطلاعات در مورد خدمات درمانی شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، دارید. شفا، سینا، کوثر، خاتم الانبیاء بیمارستان‌های خوبی از سمنان هستند که خدمات درمانی متفاوتی را به بیماران ارائه می‌دهند. در صورت نیاز به هر نوع دارو، می‌توانید به داروخانه‌های حکیم و دکتر جهانشیر بروید.

 

در سمنان از کجا بازدید کنیم؟

مکان‌های دیدنی بسیار زیادی برای بازدید در سمنان وجود دارد از جمله: کوچه‌های کویری سمنان که در وسط شهر قرار دارند، درختان زیبای انار، انجیر و توت و همچنین نهرهای روان در کوچه‌ها، مسجد امام، قلعه‌های سارو، موزه حمام، دروازه ارگ و...

 

کدام فصل برای سفر به سمنان بهتر است؟

بهتر است در فصول معتدل سال مانند بهار و پاییز به سمنان سفر کنید. ما همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم در ایام محرم به سمنان سفر کنید تا آیین‌های عالی این ماه را در این شهر مذهبی تجربه کنید.

 

بعد از بازدید از سمنان می‌توانید از مهدی‌شهر در شمال شهر، سرخه در جنوب غربی آن، چشمه‌های آب گرم و جنگل ابر در شمال سمنان دیدن کنید. برای سفر به این شهر جذاب می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران به سمنان از علی بابا اقدام کنید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه