ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان دوباره افزایش می یابد؟ | خبر خوشی در راه است

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدامی در جهت بهبود معیشت است.

 حقوق بازنشستگان دوباره افزایش می یابد؟ | خبر خوشی در راه است

 نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: این اقدام خوب دولت سیزدهم تحولی در راستای ارتقای معیشت و سطح رضایتمندی بازنشستگان است.

در مورد افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی، اظهار داشت: بازنشستگان سال‌هاست که این مطالبه بحق را از مسوئولان داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد که این‌گونه اقدامات مثبت در سایر حوزه‌ها نیز استمرار داشته و بازنشستگانی که تا پیش‌ازاین احساس می‌کردند صدایشان به‌جایی نمی‌رسد را خشنود سازد.

 

بیشتر بخوانید:

 

این نماینده مردم در مجلس، تاکید کرد: این اقدام خوب دولت سیزدهم تحولی در راستای ارتقای معیشت و سطح رضایتمندی بازنشستگان است.

حیدری گفت: با مصوبه دولت، یکی از مشکلات چند ساله یعنی پایین بودن میزان افزایش حقوق به نسبت نرخ تورم را حل شده که این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد.

 دولت، بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هرسال به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به‌نحوی‌که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

براساس مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۹ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی که به‌موجب قوانینی ازجمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷/۴ درصدی همراه خواهد بود، به‌نحوی‌که از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان کمتر نباشد.

در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهران ارسالی در

      متاسفانه همش وعده و وعید
      ی مشت درو6

    • ناشناس ارسالی در

      من یک بازنشسته کشوری هستم میخو استم از منابع طبیعی بپرسم در شهرمون غاری پیدا کردم اگر برم اونجا زندگی کنم تصرف مال غیر نکردم البته اجاره شو اگر بشه به منابع طبیعی بدم در هر صورت ثروت ملی حساب میشه ومن هم جزو ملت هستم والان احتیاج به سر پناه دارم فکر سرما وگرماش هم با خودم فقط هیچکس رو نبینم وصدای هیچ مسولی هم نشنوم از طرح های مسخره هم راحت بشم اونجا فقط خودم سنگ ها باشند با اون حرف بزنم بهتر تا با دولت

    • ناشناس ارسالی در

      کلا گستاخ و پرو. .
      این هم شد حق مناطق جنگی بازنشستگان فقط سفسطه و مغلطه. .
      من کشوری و وبا مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری و حکم 7/900. .خجالت داره ده دزصد

    • ناشناس ارسالی در

      یبا

    • حمید ارسالی در

      نماینده نفهم بهتره حرف نزنی

    • رضا ارسالی در

      فعلا که دارید بازارهای مختلف بازنشستگی بازی میکنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه