ارسال به دیگران پرینت

شرایط تعویض پلاک | هزینه تعویض

شرایط جدید تعویض پلاک خودرو | هزینه تعویض پلاک چقدر است؟

شرایط تعویض پلاک خودرو مشخص شد هزینه اصلی و ثابتی که اخذ می شود، مبلغ 373 هزار تومان می باشد.

شرایط جدید تعویض پلاک خودرو | هزینه تعویض پلاک چقدر است؟

 در سال 1401 دیگر خبری از تقسیم بندی قیمت خودرو برای محاسبه هزینه تعویض پلاک  وجود نداشته و بر اساس قانون جدید، مبلغ یکسانی بدون توجه به مدل خودرو از تمامی خودروها اخذ می‌شود. 

طبق قوانین  تعویض پلاک ، تنها پرداخت هزینه خلافی خودرو برعهده فروشنده است. اما در دفاتر اسناد رسمی علاوه بر پرداخت هزینه عوارض خودرو، هزینه انتقال سند هم بر عهده فروشنده است. هزینه‌های اخذ شده در این مرکز برعهده خریدار خودرو است.

بیشتر بخوانید:

 

پرداخت مالیات نقل و انتقال تعویض پلاک

با توجه به قانون جدید وضع شده در سال 1401، از 6 فروردین ماه 1401 مققر شد مالکین خودروها قبل از مراجعه به تعویض پلاک باید  مالیات خودرو  خود را پرداخت کنند. میزان مالیات قابل پرداخت برای خودرو های داخلی معادل 1 درصد ارزش خودرو و برای خودرو های وارداتی برابر 2 درصد ارزش خودرو خواهد بود . برای مشاهده دقیق مقدار مالیات قابل پرداخت به سایت tax.gov.ir مراجعه کنید

پرداخت مالیات به عهده فروشنده است یا خریدار؟

درپاسخ به این سوال، در قانون که پیرامون این موضوع تصویب شده است، کلمه مالک خودرو درج شده یعنی کسی که پلاک خودرو متعلق به وی است باید برای تعویض پلاک مالیات خودرو را پرداخت کند.

چگونه می‌توان مالیات وسایل نقلیه را پرداخت کرد؟

برای پرداخت مالیات می‌توان از طریق درگاه و پایگاه سازمان مالیاتی کشور اقدام کرد. بدین صورت که افراد وارد سامانه وزارت اقتصاد و دارایی شده و در قسمت پرداخت مالیات به صورت برخط مالیات خودرو را واریز کرده و در ادامه به سامانه نوبت دهی مراجعه کرده و نوبت اخذ می‌کنند.

اگر فروشنده مالیات خودرو را پرداخت نکرده باشد بعد از مراجعه به سیستم نوبت دهی به طور مستقیم به سامانه پرداخت مالیات وصل شده و بعاد از پرداخت مالیات ماشین مجددا به سامانه نوبت تعویض پلاک متصل خواهد شد تا ادامه مراحل را طی کند.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی بحث سند خودرودردفاترثبت وبرگ سبزپلیس راهورمطرح بود مردم ساده دل ماخیال میکردندقراراست هزینه ای ازدوششان برداشته شود..غافل ازاینکه دولت ومسئولین اصولا نه توان ونه قصدگذشتن ازپول بنفع مردم راندارندوقرارنیست گرهی ازکارمردم بازشود...ناخن دولت اگرجایی بندشودرهاکردنش محال است وفقط بایدکنده شودباقی کارهاهم فقط شعاراست ومردم بینوارادرست کردن کارمسئولین است...چپ وراست هم ندارد..هدف درست کردن ملت همیشه درصحنه وخالی کردن جیبشان است..والسلام

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه