ارسال به دیگران پرینت

مالیات

رئیس سازمان مالیاتی: مالیات نقل و انتقال خودرو برعهده فروشنده باقی خواهد ماند | در صورت عدم پرداخت، «فروشنده» بدهکار مالیاتی تلقی می‌شود

داود منظوری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت برعهده فروشنده باقی خواهد ماند و فروشنده بدهکار مالیاتی تلقی می‌شود. وی گفت: اگر مالیات از سوی برخی از مالکان پرداخت نشده باشد پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی به آن‌ها ارسال خواهد شد تا نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

رئیس سازمان مالیاتی: مالیات نقل و انتقال خودرو برعهده فروشنده باقی خواهد ماند | در صورت عدم پرداخت، «فروشنده» بدهکار مالیاتی تلقی می‌شود

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت برعهده فروشنده باقی خواهد ماند و فروشنده بدهکار مالیاتی تلقی می‌شود.

داود منظوری با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به این علت که برخی از فروشندگان و خریداران خودرو به خاطر تغییر رویه و اینکه دیگر نیازی نیست برای ثبت سند خودرو به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکردند، افزود: حالا در کار مشترکی با پلیس راهور سامانه اینترنتی مالیات بر نقل و انتقال خودرو راه اندازی شده است.

وی گفت: بانک‌های اطلاعاتی نقل و انتقال را از راهور ناجا دریافت خواهیم کرد و همکاران ما نسبت به کنترل پرداخت مالیات در ماه‌های گذشته که در مراکز تعویض پلاک انجام شده اقدام خواهند کرد و اگر مالیات از سوی برخی از مالکان پرداخت نشده باشد پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی به آن‌ها ارسال خواهد شد تا نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

منظوری افزود: ممکن است برخی از خریداران نگران باشند که ممکن است مالیات بر خودروی خریداری شده لحاظ شود و از گردن فروشنده ساقط، اما خریداران نگران نباشند، زیرا مالیات برای فروشنده قبلی لحاظ خواهد شد.

 
 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه