ارسال به دیگران پرینت

یارانه نان | قیمت جدید نان

هوشمندسازی یارانه نان چیست؟ | قرار است نام چقدر گران شود | تکلیف مردم چیست؟

طرح هوشمندسازی یارانه نان قرارا است پس از زنجان در کل کشور اجرایی شود.

 هوشمندسازی یارانه نان چیست؟ | قرار است نام چقدر گران شود | تکلیف مردم چیست؟

برنامه دولت برای اصلاح شیوه تخصیص یارانه به آرد و نان و اجرای آزمایشی آن در زنجان بعد از گذشت سه هفته از اجرا، با استقبال شهروندان زنجانی، روند موفقیت آمیز و مطلوبی را طی می کند.

باگذشت چندین هفته از اجرایی شدن طرح هوشمند سازی یارانه نان، روند اجرای این طرح روند مناسب خود را طی می‌کند و شهروندان زنجانی استقبال خوبی از اجرای طرح دارند.

استقبال زنجانی ها از طرح هوشمندسازی یارانه نان 

هدفمندسازی یارانه نان به‌عنوان یک حرکت جدی و تأثیرگذار در توزیع عادلانه یارانه‌ها در بین مردم است حرکتی که هرچند دیر کلید خورد ولی آغاز این طرح در شرایط فعلی که جهان با مشکل تأمین گندم مواجه است می‌تواندتأثیر بسزایی در جلوگیری از هدر رفتن منابع و مشکلات احتمالی در حوزه گندم باشد.

طرح هوشمندسازی یارانه نان گام مهم و ارزشمند در راستای اجرای عدالت در بین نانوایی‌ها است

یک نانوا در مرکز شهر زنجان با به این اینکه طرح هوشمندسازی یارانه نان گام مهم و ارزشمند در راستای اجرای عدالت در بین نانوایی‌ها است، می‌گوید: باید قبول کنیم برخی نانوا ها اقدام به فروش آرد به صورت آزاد می‌کردند و این باعث شده بود بین نانواهای که همه سهمیه آرد خود را به نان تبدیل و به فروش می‌رسانند و نانوای های که آرد می‌فروشند، فرقی نباشد.

این نانوای زنجانی ، می‌افزاید: باگذشت حدود سه هفته از آغاز روند اجرایی طرح هوشمند سازی ارائه آرد در استان زنجان شاهد استقبال مردم از اجرای این طرح هستیم و شهروندان زنجانی در مراجعاتی که برای خرید نان داشته‌اند، ارزیابی خوبی از اجرای آن ندارند.

خرید نان صرفاً بادستگاه کارت‌خوان صورت می‌گیرید و میزان فروش نان توسط این دستگاه مشخص می‌شود و مابه‌التفاوت نرخ نان و آرد آخر وقت به‌حساب نانوایان واریز می‌شود

وی ادامه می‌دهد: خرید نان صرفاً با دستگاه کارت‌خوان صورت می‌گیرید و میزان فروش نان توسط این دستگاه مشخص می‌شود و مابه‌التفاوت نرخ نان و آرد آخر وقت به‌حساب نانوایان واریز می‌شود.

یک شهروند زنجانی بابیان اینکه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه نان، به نفع مصرف‌کننده نهایی است، می‌گوید: اجرای این طرح در کنار جلوگیری از هدر رفت نان، مانع از قاچاق آرد و فروش خارج از شبکه آرد توسط برخی نانوای هامی‌شود.

احمد تقی لو متذکر می‌شود: اجرای هر طرحی در ابتدا دارای برخی معایب است که باید دولت یا انجام بازرسی‌ها نسبت به رفع مشکلات و نواقصات احتمالی اقدام کند.

کار نصب ۱۱۰۰ دستگاه کارت‌خوان در نانوایی‌های استان زنجان انجام‌شده است

معاون استاندار زنجان بابیان اینکه تاکنون کار نصب ۱۱۰۰ دستگاه کارت‌خوان در نانوایی‌های استان انجام‌شده است، می‌گوید: بنا به‌پایش و بررسی صورت گرفته هزار و ۵۸۰ نانوایی در استان زنجان وجود دارد که دستگاه‌های هوشمند به این نانوایی‌ها داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 

 آن تعداد از نانوایی‌های که دستگاه کارت‌خوان در آن ها فعال نشده است دارای مشکلاتی همانند مالکیت هستند که تاکنون مشکل ۲۰۰ واحد نانوایی برطرف شده است و با نصب دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند در این نانوایی‌ها، تعداد واحدهای که دستگاه کارت‌خوان هوشمند در آنها نصب شده به ۱۳۰۰ باب نانوایی خواهد رسید.

استقبال زنجانی ها از طرح هوشمندسازی یارانه نان 

در ششم فروردین ماه بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور استان زنجان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح نان انتخاب شد

وی با یادآوری اینکه در ششم فروردین ماه بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور استان زنجان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح نان انتخاب شد، ادامه می دهد: علت این امر نیز توانمندی مدیران ارشد استان و استان قرمز بودن زنجان برای سکونت اتباع خارجی ذکر شده است.

قاسملو می‌افزاید: در تلاش هستیم مشکل سایر نانوایی های که با چالش‌های همانند مشخص نبودن مالکیت مواجه هستند به‌زودی با همکاری اداره کل دارایی به زودی رفع شود.

معاون استاندار زنجان ادامه می‌دهد: امیدواریم طی روزهای آینده با نصبدستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند در همه ۱۵۸۰ نانوایی موجود در استان، طرح هوشمند سازی یارانه آرد به‌صورت کلی در استان زنجان اجرا شود.

افزایش قیمت نان | قیمت این نان ۱۰ هزارتومان شد

 

استقبال زنجانی ها از طرح هوشمندسازی یارانه نان 

قاسملو بابیان اینکه در این روش نانوا، آرد را باقیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته‌شده یارانه دریافت خواهد کرد، تأکید می‌کند: با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان به‌هیچ‌وجه موضوع سهمیه‌بندی و یا محدود کردن خرید برای مردم وجود ندارد.

وی می‌گوید: مردم باید بدانند که ۳۰ درصد از آرد یارانه‌ای تزریق شده در مسیر توزیع از چرخه خارج می‌شود و هدف از اجرای این طرح تنها پیشگیری از این اتفاق است.

قاسملو ادامه می‌دهد: با این روند هر ایرانی ۳۲ هزار تومان یارانه خود را به کشورهای همسایه صادر کرده است و به هر صورت باید جلوی این قاچاق گرفته شود.

در این میان به منظور افزایش رفاه حال مردم برای تهیه و تأمین نان، با تدبیراستانداری زنجان ۲۳ واحد نانوایی منتخب به صورت دو شیفت کاری اقدام فعالیت می‌کنند.

۲۳ واحد منتخب در شیفت صبح از ساعت ۷ لغایت ۱۴ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ و ساعات فعالیت نسبت به تعداد تخصیص سهمیه آرد متفاوت خواهد بود و تا اطلاع ثانوی به‌صورت فعال در دو شیفت کاری فعالیت خواهند کرد.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه