ارسال به دیگران پرینت

سرنوشت بورس

پیش بینی بورس شنبه 31 اردیبهشت | بازار سرمایه آیا رشد می کند؟

کارشناسان به پیش بینی بورس برای شنبه 31 اردیبهشت 1401 پرداختند.

پیش بینی بورس شنبه 31 اردیبهشت | بازار سرمایه آیا رشد می کند؟

پیش بینی بورس شنبه 31 اردیبهشت 1401 : بورس دیروز با بیش از ۱۱ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی رسید. شاخص کل دیروز تراز یک میلیون و ۶۰۰ هزار را فتح کرد اما طبق روال آخر هفته‌ها امروز سرخ‌پوش شد.

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بورس می‌گوید: بورس مجددا آماده ورود به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است. در حال حاضر قیمت دلار در برای بازار سرمایه مهم است و اگر افزایشی باشد بورس مثبت می‌ماند. در مورد اخبار مذاکرات هسته‌ای هنوز تردید وجود دارد و این موضوع روی قیمت دلار اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به رشد شاخص در روز گذشته اظهار می‌کند: در محاسبه فرمول شاخص ضرایب عواملی وجود دارد و علت این مساله در تعریف فرمول شاخص کل است. بارها فعالان بازار سرمایه در رابطه با این قضیه صحبت داشته‌اند که میزان ریزش پرتفوشان با میزان ریزش شاخص برابر نیست. در روندهای صعودی صعود شاخص کل از رشد پرتفو‌ها بیشتر و در روندهای نزولی افت شاخص از افت پرتفو‌ها کمتر است.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: شاخص کل نمی‌تواند معیار رشد یا افت بورس باشد و در مجموعه‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری دیگر این حقیقت پذیرفته شده است. این بدان معناست که میزان رشد پرتفو‌شان را با رشد شاخص مقایسه نمی‌کنند و میزان افت‌شان را با افت شاخص مقایسه نمی‌کنند. این نمی‌تواند یک شاخص و یک معیار باشد، مسئولین باید برای آن فکری کنند و به طرز درست و مناسبی اتفاق بیفتد. حال  فرمول شاخص بحث‌هایی دارد، بحث سودهای نقدی است که اگر سود نقدی را از قیمت سهام کم می‌کنیم اثر گذار است.


بیشتربخوانید:


عمیدی با اشاره به زمان جبران زیان سهامداران می‌گوید می‌گوید: ما نمی‌توانیم بازه زمانی خاصی را برای جبران زیان سهامداران بورس مشخص کنیم.اما با ابر‌تورمی که در پیش‌رو می‌بینیم، حتما بازار یک رشد بزرگ خواهد داشت. چیزی که من می‌بینم در تمام بخش‌های اقتصاد ما یک انتظار تورمی می‌بینیم و همین می‌تواند یک موتور محرک برای بازار هم باشد. به نظر من آن‌هایی که در بازار سرمایه فعلا نگهداری سهام داشته‌اند، نگهداری سهام‌شان را ادامه دهند تا از زیان خارج شوند و اگر نقدی دارند در سهام بنیادی وارد کنند تا با خریدهای جدیدشان سریع‌تر بتوانند به سود برسند.

منبع : گسترش نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این کارشناسها وافعاً کارشناسن دیدید چگونه روز شنبه راپیشبینی کرد

    • ناشناس ارسالی در

      زرشک

    • ناشناس ارسالی در

      همه به دولت انقلابی ریسی کمک کنند ممنون ایران دوباره از نوع بسازیم 🇮🇷
      مسعولان دلسوز انقلابی به داد فقیر فقرا برسید تو این گرانی مسعولان دولت انقلابی 🇮🇷❤ و خواشمندیم همه سیاستمداران ایران به دولت جدید و انقلابی کمک کنید ممنون
      مسعولان اینم توجه کنید از سال ۹۹ فروختیم خبری نیست واریزی پول فروشمان معلول چدکانه شدید هم هستم بدون خونه با پنج عضو خانوار گرانی اعمانمان بریده
      با سلام مسعولان چرا سهام عدالت از سال ۹۹ رهبری دستور دادند سهام قابل فروش است ... ما هم آزاد سازی کردیم از سال ۹۹ فروختیم چرا واریز نمیکنند سید ابراهیم ریسی ریس جمهور محترم و وزیران سهام عدالت لطفا این هم پیگیری کنید واریزش کنند ممنون و بخاطر خرید جهریه دخترمان فروختیم ۶۰ درصد اونم واریز نشد و چرا پست های من اشتراک گذاشته نمیشه بلکه ریسان دولت انقلابی ببینن واریز کنند خودمم معلول چدکانه شدید هستم و بدون خونه اجاره نشین خواهشمندم پست من اشتراک بزارید سپاس گرانی هست برای پول فروش از سال ۹۹ بدجوری نیازمندیم 🙏

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه